اولین کمک‌های‌ انسانی وارد شمال غزه شد

اولین کمک‌های‌ انسانی وارد شمال غزه شد
خبرنگار الجزیره گزارش داد: اولین کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه وارد شمال نوار غزه در مرکز شهر غزه شدند؛ جایی که اشغالگران تاکنون چندین بار مرتکب جنایت در حق فلسطینی‌های منتظر دریافت کمک‌های امدادی شده‌اند.

به گزارش نجواخبر، انس الشریف، خبرنگار الجزیره در این باره افزود که در سایه هماهنگی قبلی که بین تعدادی از سرشناسان قبایل، مختارها و مقامات سازمان ملل صورت گرفت، روند ارسال کمک امن و بی‌خطر بود.

خبرنگار این شبکه اشاره کرد که این کمک‌ها در یکی از مراکز آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شرق جبالیا در شمال تخلیه شد تا به مقادیر کم بین بیشترین تعداد نیازمندان توزیع و تقسیم شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شمال نوار غزه از قحطی شدیدی رنج می‌برد که تاکنون منجر به شهادت ده‌ها نفر شده که بیشتر آنها کودک بوده‌اند.

پس از چهار ماه کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه وارد شمال غزه شدند.

برای اطمینان از ورود اولین کمک‌ها به شمال نوار غزه، نیروهای امنیتی فلسطینی در غزه بخش‌نامه‌ای را خطاب به شهروندان برای تأمین امنیت و اطمینان از رسیدن امن کمک‌ها و حفظ امنیت مردم صادر کردند که این دستورالعمل شامل جلوگیری از رفتن مردم به میدان الکویت در مرکز شهر غزه برای دریافت کمک بود، زیرا این مکان چندین بار مورد هدف نیروهای اشغالگر قرار گرفته‌است.

حمله بامدادی ارتش اسرائیل به منطقه‌ مسکونی در دیر البلح واقع در نوار غزه دست‌کم ۱۲ شهید بر جای گذاشت.

همین‌طور این بخش‌نامه خواستار تجمع نکردن در خیابان صلاح الدین در زمان رسیدن کمک‌ها شده و نسبت به تخلف از دستورات تحت مجازات بازخواست و پاسخ‌گویی هشدادر داد و از شهروندان غزه خواست که مسؤولیت پذیر باشند و در گسترش هرج‌ومرج و گرسنگی دادن به مردم فلسطین مشارکت نکنند.

در همین راستا، رامی عبده، مؤسس و رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه، در توییتی در پلتفرم «ایکس» افزود که تنها سندی که سازمان‌های امنیتی در غزه پخش کردند با تعهد کامل ساکنان مواجه شد تا این نیروها برای اولین بار در تأمین ورود برخی نیازهای انسانی به دورترین نقطه در شمال موفق شوند.

رامی عبده ادامه داد: این صحنه مؤید شکست بزرگ اشغالگرن و ناتوانی آن جز در ارتکاب کشتار و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰ روز است که ارتش اشغالگر نیروهای پلیس و مدنی را در غزه هدف قرار داده‌است تا وضعیت آشوب ایجاد کند و کنترل آن را زیر سؤال ببرد.

طی چند روز گذشته، نیروهای اشغالگر صف‌های منتظر کمک در شهر غزه و دیگر مناطق نوار غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ده‌ها نفر شد.

دیروز، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از همه کشورهای جهان خواست همزمان با ماه مبارک رمضان و در مواجهه با قحطی، گذرگاه‌های زمینی را باز کرده و صدها هزار تن کمک انباشته شده را به مردم شریف فلسطین در نوار غزه برسانند.

اوایل روز شنبه، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که یک سوم کودکان زیر 2 سال در شمال غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و تاکید کرد که «قحطی رو به افزایش است و زمانی برای هدر دادن وجود ندارد».

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به تجاوزات خود به غزه ادامه داده است که تاکنون منجر به شهادت بیش از 31 هزار و 500 فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها و تأسیسات خدماتی و آوارگی هزاران فلسطینی شده‌است.

از زمان آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه اشغالگران آب، غذا، دارو، برق و سوخت را به نوار غزه قطع کرده و حدود 2.3 میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه‌بار انسانی قرار داده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245203

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.