آیا دلار بعد از تعطیلات بازهم گران می شود؟!

آیا دلار بعد از تعطیلات بازهم گران می شود؟!
دلار در میان سکوت و انفعال هر روز قله های جدیدی را فتح و بر شدت نگرانی های مردم می افزاید، آن هم در شرایطی که کشور عملا به دلیل تعطیلات نوروزی تعطیل است و بسیاری نگران اند که شاید جهش بی سابقه نرخ ارز با شروع کار بازار باشیم.

به گزارش نجواخبر، در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس به بررسی وضعیت دلار در این روزها پرداخته و نوشت: همزمان با جشن سال نو ایرانیان، واحد پول ایران در روز یکشنبه به پایین ترین حد خود رسید و به 613500 هزار ریال در برابر ۱ دلار سقوط کرد.

روز یکشنبه مردم در مرکز اصلی صرافی‌های تهران در خیابان فردوسی تلاش می‌کردند ریال را با ارز مبادله کنند، این در حالی بود که بیشتر صرافی‌ها به دلیل تعطیلات نوروزی که از ۳۰ اسفند تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، تعطیل بودند.

آسوشیتدپرس در ادامه مدعی شد که شخصی به نام محسن، کارمند 32 ساله یکی از صرافی‌ها، در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته است: تعطیلات به بالا نرفتن قیمت‌ها کمک می‌کند، در حال حاضر قیمت واقعی نیست، تقاضا برای خرید دلار بسیار زیاد است، اما فقط چند صرافی هستند که به مردم دلار بدهند.

تعطیلات دو هفته‌ای فرصتی برای سفر به خارج از کشور است که باعث افزایش تقاضا برای دلار و یورو می‌شود. در این میان نرخ ارز به شدت بر سایر بازارها از جمله مسکن و اجاره تأثیر می‌گذارد.

قیمت هر دلار در 18 مارس، آخرین روز کاری قبل از تعطیلات، 590000 هزار ریال بود.

سیاری از ایرانیان با کاهش ارزش پول محلی پس‌اندازهای زندگی‌شان از بین رفته است. امروز، ارزش آن حدود یک بیستم به اندازه سال 2015 است، زمانی که ایران توافق هسته‌ای را با قدرت های جهانی امضا کرد.

مرکز آمار دولت نرخ تورم کشور را برای فوریه 2024 را معادل 42.5 درصد اعلام کرد، در حالی که بانک مرکزی آن را بیش از 46 درصد اعلام کرد. در حال حاضر هیچ توضیحی برای اختلاف وجود ندارد و به نظر هیچ راهکاری هم برای متوقف کردن دلار وجود ندارد.

آریا سعادتمند

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245259

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب