نجوا خبر گزارش می‌دهد؛

نگاهی به شهریه‌های سنگین مدارس غیرانتفاعی/ ۵۰ میلیون تومان برای یک سال درس خواندن!

نگاهی به شهریه‌های سنگین مدارس غیرانتفاعی/ ۵۰ میلیون تومان برای یک سال درس خواندن!
تمام مدارسی که با آنان تماس گرفتیم گفتند که شهریه‌های ما برای سال قبل است و برای سال جدید هنوز شهریه اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، شهریه‌های نامتعارف و بسیار بالای مدارس غیرانتفاعی همیشه خبرساز بوده است؛ به نظر می‌رسد سال هاست آموزش باکیفیت پولی شده و فرزندان خانواده‌های کم‌درآمد از امکانات مناسب محرومند.

در پی یافتن چند سؤال، به سراغ تعدادی از مدارس غیرانتفاعی شهر تهران رفتیم؛ آیا واقعاً شهریه‌ها بالاست، آیا تفاوت میان شهریه‌ها هست و قانونی در کار نیست؟ آیا منطقه‌های بالا‌تر هزینه بیشتری دریافت می‌کنند؟

تمام مدارسی که با آنان تماس گرفتیم گفتند که شهریه‌های ما برای سال قبل است و برای سال جدید هنوز شهریه اعلام نشده است. سؤال کردیم چقدر افزایش شهریه در سال جدید دارند اما هیچ یک از مدارس جوابی نداشتند!

یکی از مدارس که در منطقه ۶ تهران بود ادعا داشت احتمال ۳۵ درصد افزایش شهریه وجود دارد و فعلا با شهریه پارسال که ۳۴ میلیون تومان بوده است ثبت نام انجام می‌شود البته که این مبلغ فقط برای آموزش است برای خوراکی، بازی، آب، غذا و... بین ۶ تا ۷ میلیون تومان جدا دریافت می‌شود. با مدرسه‌ی دیگری در همان منطقه تماس گرفتیم اما شهریه مدرسه نسبت به مدرسه قبلی پایین‌تر بود! مبلغ شهریه پارسال آنان ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودکه تأکید داشتند برای غذا و.... هزینه‌ی جدا باید واریز شود.

بعد از تماس با مدارس در منطقه ۶ با مدرسه‌ای در منطقه ۱۳ تهران تماس گرفتیم و سؤال کردیم مبلغ شهریه شما چقدر است؟ گفتند هنوز مشخص نیست وقتی بیشتر پیگیر شدیم گفتند سال قبل چهل میلیون و خورده‌ای بوده اما امسال بیشتر است و هزینه غذا و.... هم جدا.

مدرسه بعدی که باز در همان منطقه بود گفت هزینه شهریه ما سال قبل ۴۵ میلیون تومان بوده و برای امسال احتمالاً پنج یا شش میلیون تومان بیشتر شود.

در آخر با مدرسه‌ای در منطقه ۱ تهران تماس گرفتیم و پرسیدیم شهریه شما چقدر است؟ گفتند ما سال قبل ۳۲ میلیون تومان شهریه گرفتیم اما امسال هیچ چیز معلوم نیست و ممکنه از ۵ تا ۸ میلیون تومان افزایش شهریه داشته باشیم. باید بگوییم هزینه شهریه در مدارس ثابت نبود و هیچ یک از آنان اطلاعی از شهریه جدید نداشتند، با این حال، ظرفیت‌هایشان تقریباً تکمیل شده بود.... منطقه در شهریه‌ها تأثیری نداشت و چه بسا مناطق بالاتر شهریه پایین‌تری داشتند!

سؤال این است که آیا نظارتی در کار نیست و هر مدرسه تا جایی که تیغ‌اش ببرد، از خانواده‌ها پول می‌گیرد؟!

گزارش: پریسا بختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255592

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب