در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت چه گذشت؟/ از تکذیب خروج ایران از «ایکوموس» و «ایکوم» تا تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت چه گذشت؟/ از تکذیب خروج ایران از «ایکوموس» و «ایکوم» تا تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج
جلسه هیئت دولت در تاریخ 29 فروردین‌ماه برگزار شد و وزیران و مسئولین اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش نجواخبر، جلسه هیئت دولت صبح امروز، 29 فروردین ماه 1403 برگزار شد و وزیران و مسئولان اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ دادند.

وزیر گردشگری: خروج ایران از «ایکوموس» و «ایکوم» کذب است

این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

وزیر کار: ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، خصوصاً دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای 90 درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود 95 درصد استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد: تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود

تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به 90 هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت اعزام آنها شروع خواهد شد. این اعزام‌ها با ارز مبادله‌ای صورت خواهد گرفت.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که مطالبه چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می‌نویسیم که از زمان ابلاغ بلافاصله عملیاتی می‌شود و مردم نتایج آن را مشاهده می‌کنند.

وزیر ارتباطات: ماهواره‌های زیادی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم

امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد. سال گذشته 70 درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و 12 درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به 30 درصد برسد.

ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم و ماهواره‌های دیگری هم آماده پرتاب هستند. ما سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم تا چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

زاکانی: موضع شهرداری در انتخابات موضع پشتیبانی است

در شهرداری تهران هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم.

خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی است

مسئله صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران تا یک مراحلی پیش رفت، اما با توجه به اینکه مسئولان امر عنوان کردند که قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز موضوعیت خود را از دست داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255614

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب