سبزپوشان همیشه حاضر/ به راستی اگر سپاه نبود کشور هم نبود

سبزپوشان همیشه حاضر/ به راستی اگر سپاه نبود کشور هم نبود
امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران، حاصل جانفشانی و خدمتگزاری سپاه پاسداران است و این نهاد نظامی امروز در همه عرصه‌ها قدرتمندتر از همیشه است.

تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره)، یکی از اولین گام‌های نظام جمهوری اسلامی در مسیر اقتدار و بالندگی بود. سپاه پاسداران در همان ابتدای کار با حضور قدرتمند و از خود گذشته در جبهه‌های جنگ تحمیلی، امتحان خود را به خوبی پس داد؛ این نهاد به همراه زیرمجموعه‌های خود مثل بسیج، بیشترین دفاع را از مرز و بوم کشور کردند و به فرموده امام راحل، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.
خوشبختانه امروز سپاه به عنوان یک نهاد خدمتی و بین‌المللی، در اقصی نقاط دنیا موثر و قابل احترام است و در عرصه‌های مختلف از جمله مقاومت، ساخت تسلیحات نظامی و نوآوری موشکی، فرهنگ، ایستادگی، دانش و اقتصاد، با قدرت پای کار ایستاده است؛ در حال حاضر، قرارگاه خاتم‌الانبیا، بزرگ‌ترین قرارگاه سازندگی کشور است و بزرگ‌ترین پروژه‌ها را در دست دارد.
هر زمان، بحرانی در کشور بروز می‌کند، از سیل و زلزله گرفته تا بیماری و کرونا، سپاه با تمام ظرفیت بومی و منطقه‌ای خود پای کار می‌آید و به کمک مردم بحران‌زده می‌شتابد. در زمان کرونا، همه جهاد گسترده سپاه در جهت رفع بحران را شاهد بودیم؛ در آن روزها، قرارگاه‌های بسیج در نقاط مختلف کشور به کارگاه‌های تولید ماسک و الکل تبدیل شدند و نیروهای سپاهی در واکسیناسیون گروه‌های مختلف مردم به خصوص محرومان و حاشیه‌نشینان پیشقدم بودند. به راستی که سپاه، «آتش به اختیار» است و منتظر دستور از بالا نمی‌ماند و هر جا که نیازی هست به سرعت ورود می‌کند.
بدون تردید، سپاه ضامن امنیت مردم و پیشرفت کشور است؛ کمک به مظلومان منطقه، یکی دیگر از دستاوردها و افتخارات سپاه پاسداران است؛ سپاه قدس، خارج از مرزهای ایران می‌جنگد تا هم مظلومان تنها نمانند و هم مردم ایران در آرامش باشند؛ پس زیاده نیست که بگوییم سپاه یادمانی استوار از ایستادگی و حق طلبی‌ست.
یادمان باشد که این دستاوردها ساده به دست نیامده، خدمت سالیانِ سپاه به قیمتِ خون شهدای بسیار ممکن شده و هنوز و همچنان، نیروهای جان برکف سپاهی جان خود را در داخل و خارج مرزها پای خدمت‌رسانی و جهاد می‌گذارند و این از جان‌گذشتگی، بی‌نظیر و ستایش‌برانگیز است.
خدمات سپاه امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و جای تعجب نیست که کشورهای غاصب و تروریستی مثل آمریکا و اسرائیل سپاه پاسداران را تروریست می‌دانند و با آن عناد می‌ورزند؛ این کشورهای امپریالیستی همیشه مدافع ترور و تروریست‌ها هستند و خدمت در مسیر امنیت و صلح جهانی را برنمی‌تابند.
امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران، حاصل جانفشانی و خدمتگزاری سپاه پاسداران است و این نهاد نظامی امروز در همه عرصه‌ها قدرتمندتر از همیشه است. توان موشکی سپاه امروز در جهان بی نظیر است و ما در سالروز تأسیس این نهاد قدرتمند، به روان شهدای سبزپوشی که جان خود را کف دست گرفتند و از امنیت مردم و اقتدار نظام دفاع کردند، درود می‌فرستیم. به تمام نیروهای حافظ امنیت کشور با تمام وجود درود می‌فرستیم که اگر بدون چشمداشت انجام وظیفه نمی‌کردند، ما امروز اینجا نبودیم؛ به راستی اگر سپاه نبود کشور هم نبود.....
مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255713

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب