کسب نقره تایسون آسیا روی رینگ به خاطر ظلم داور

کسب نقره تایسون آسیا روی رینگ به خاطر ظلم داور
«میثم قشلاقی» پدیده بوکس کشور و معروف به تایسون آسیا در فینال رقابت های بین‌المللی قرقیزستان با وجود برتری نسبت به میزبان و پرتاب مشت های طلایی اش به لطف داوران به نقره بسنده کرد.

به گزارش نجواخبر، جمعه هفته گذشته بود که بوکسورهای ایرانی عازم رقابت های بین‌المللی بیشکک شدند تا بار دیگر خودی نشان دهند و سهم خود را از رقابت های بین‌المللی کسب کنند.

تیم ملی کشور ما در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی خود به منظور حضور در مسابقات گزینشی المپیک که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، در تورنمنت بیشکک شرکت کرد.

میثم قشلاقی، بوکسور نام آشنای ایران و آسیا نیز در وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی را همراهی کرد؛ بوکسوری که با درخشش خود در رقابت های آسیایی از سوی گزارشگران کشورهای مختلف لقب تایسون آسیا گرفت.

این بوکسور با اخلاق در مسابقات آسیایی ۲ سال پیش با رأی عجیب داوران و با حساب سه بر دو بازنده شد و به نشان نقره این رقابت ها بسنده کرد اما این بار نیز اسیر لطف داوران برای بوکسور میزبان شد.

قشلاقی با وجود پرتاب مشت های طلایی اش در مصاف با ساتی‌بالدو از قرقیزستان نقره‌ای شد و نتوانست نشان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کند.

مبارزات مرحله یک چهارم، عصر روز جمعه برگزار شد و تایسون آسیا با غلبه بر حریف ازبکی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

قشلاقی در مرحله نیمه نهایی نیز ماگمادوف روسی را از پیش رو برداشت اما در مرحله نهایی این رقابت‌ها در برابر حریف قرقیزستانی با لطف داوران به بوکسور میزبان، پرونده ورزشی خود را در این دوره از رقابت‌ها نیز با نقره بست.

رقابت های بین‌المللی قرقیزستان ۳۱ فروردین ماه در بیشکک‌ آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه داشت.

بوکسورهای ایران پرونده این دوره از رقابت‌ها را با کسب ۲ نشان نقره و یک نشان برنز بستند.

میثم قشلاقی را بهتر بشناسیم

میثم قشلاقی متولد ۱۳۷۶ در خراسان شمالی قهرمان و نایب قهرمان مسابقات داخلی و خارجی است.

وی سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و جوانان را دارد و در بیست و پنجمین دوره مسابقات بوکس کشور در سال ۱۳۹۴ صاحب نشان طلا شد.

نام این بوکسور توانمند سال ۱۴۰۰ به زبان‌ها افتاد؛ زمانی که در مسابقات آسیایی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و همان موقع از سوی گزارشگران کشورهای مختلف به او لقب «تایسون ایرانی» داده شد.

قشلاقی در دیدار نهایی این رقابت‌ها با «روزمتوف دیلشودبک» از ازبکستان که نشان نقره جهان را کارنامه اش داشت روبه‌رو شد و در حالی‌که با ضربات سنگین خود بارها حریف را گرفتار کرد با رأی عجیب داوران و با حساب سه بر دو بازنده شد و به نشان نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.

افزون بر ۳۵۰ بوکسور، عضو رده های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هیئت بوکس خراسان شمالی هستند.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیئت ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255725

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب