طبق این آمار ۹۰ درصد از موتورسیکلتها، ۴۸ درصد تاکسیها، ۸۶ درصد مینیبوسها، ۸۲ درصد اتوبوسهای درون شهری و بیش از ۵۲ درصد از خودروهای برون شهری کشور فرسوده هستند.
بر اساس محاسبات سازمان نوسازی ناوگان حملونقل، خودروهای فرسوده اعم از سواری،سواری عمومی-تاکسی، کامیون و کامیونت به ترتیب روزانه، ۱۲.۵، ۲۱، ۱۵ لیتر بنزین و تجاری سنگین ۱۷۵ لیتر گازوئیل مصرف میکنند.
طبق اعلام شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، استاندار مصرف خودروهای سواری برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۵ لیتر است که با فرض پیمودن متوسط ۲۰۰۰۰ کیلومتر به ازای هر خودرو در سال، مصرف روزانه خودروهای استاندارد، برابر با ۲.۷ لیتر بنزین خواهد بود. این عدد برای یک تاکسی استاندارد با درنظر گرفتن مصرف ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و پیموندن ۶۰۰۰۰ کیلومتر در سال برابر با ۱۰ لیتر در روز خواهد بود.
یک وانت استاندار برای پیموندن ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند و به طور متوسط ۳۰۰۰۰ کیلومتر را در سال طی میکند بنابراین مصرف سوخت روزانه این خودرو برابر با ۸.۲ لیتر بنزین خواهد بود.
براساس آمار بهینه سازی مصرف سوخت، موتور سیکلتهای فرسوده بیش از دو برابر یک موتور سیکلت معمولی مصرف سوخت دارند، براساس آمار ستاد نوسازی حملونقل، مصرف یک موتور سیکلت فرسوده روزانه برابر با ۲ لیتر و مصرف یک موتور سیکلت ایده آل یک لیتر در روز است.
بنا بر این گزارش، در مورد خودروهای تجاری سنگین نیز گزارش بهینه سازی مصرف سوخت میگوید دوبرابر یک تجاری سنگین مصرف سوخت دارند، بنابراین با توجه به اعلام ستاد نوسازی حملونقل مبنی بر مصرف روزانه ۱۷۵ لیتری گازوئیل خودروهای تجاری سنگین فرسوده، خودروهای استاندارد نصف آن یعنی ۹۰ لیتر گازوئیل در روز میسوزانند.
با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه میرسیم که خودروهای فرسوده در روز ۴۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۷.۵ میلیون لیتر گازوئیل را مصرف میکنند و در صورت جایگزینی این خودروها با خودروهای استاندارد حدود ۲۷ میلیون لیتر بنزین و ۹ میلیون لیتر در روز صرفهجویی گازوئیل صورت خواهد گرفت.
با در نظر گرفتن هر لیتر بنزین و گازوئیل برابر با ۷۰ سنت، سالانه ۹ میلیارد دلار خسارات ناشی از عدم اسقاط خودروهای فروسوده به کشور است و سالانه ۱۳ میلیارد لیتر بنزین را میبلعند.