واکنش‌ مقامات کشورهای خارجی به شهادت ابراهیم رئیسی

واکنش‌ مقامات کشورهای خارجی به شهادت ابراهیم رئیسی
در پی شهادت ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران مقامات و چهره‌های سیاسی خارجی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

به گزارش نجواخبر، در پی اعلام خبر رسمی شهادت ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور ایران، شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح سیاسی خارجی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

تسلیت حماس در پی شهادت ریاست جمهوری و هیئت همراه

حماس شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، امام‌جمعهٔ تبریز و استاندار آذربایجان شرقی را به رهبر انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.
پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس‌جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.
رئیس‌جمهور ونزوئلا: از اخبار فقدان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، شوکه شدم

مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا: از اخبار سخت در مورد فقدان ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، ایران شوکه شدم.

من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفم، یک رهبر فوق‌العاده جهان همان‌طور که برادر ما ابراهیم است و همیشه خواهد بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی‌قید و شرط کشور ما.
نخست‌وزیر عراق شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت

السودانی: با کمال تأسف و اندوه خبر درگذشت آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه را دریافت کردیم.

ضمن عرض تسلیت و همدردیِ صمیمانهٔ خود به رهبر، دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران در این فاجعهٔ دردناک اعلام می‌کنیم.
نخست‌وزیر ارمنستان درگذشت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به رهبر انقلاب تسلیت گفت

نیکول پاشینیان،نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم‌انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.
نخست‌وزیر هند شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند: عمیقاً از درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران متأثر و شوکه شدم. از صمیم قلب به خانوادهٔ ایشان و مردم ایران تسلیت می‌گویم.
همدردی رئیس‌جمهور مالدیو با ملت ایران

محمد مویزو، رئیس‌جمهور مالدیو: با اندوه عمیق از درگذشت رئیس‌جمهور ایران در سانحه غم انگیز هلیکوپتر. از خداوند متعال برای روح رئیس‌جمهور، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تأسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم.

دعای ما با خانواده های داغدار و ملت ایران در این ایام اندوه عمیق است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266359

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.