پیش بینی مهم / بارش باران تا چه روزی ادامه دارد؟

پیش بینی مهم / بارش باران تا چه روزی ادامه دارد؟
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران تا چهارشنبه در نقاط مختلف کشور همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق ایران خبر داد.

به گزارش نجواخبر، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران تا چهارشنبه در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه یکشنبه (۶ خرداد) بارش در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، قم، شمال استان‌های همدان، مرکزی و برخی نقاط اصفهان رخ خواهد داد، گفت: دوشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۸ خرداد) نیز در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق کوهستانی استان گلستان و شرق سمنان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

وی چهارشنبه (۹ خرداد) را نیز بارانی برای شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی آن پیش‌بینی کرد.

احتمال ریزش تگرگ و گرد و خاک
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد و وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست، اظهار داشت: از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

طغیان دریا
ضیاییان همچنین از مواج و متلاطم شدن طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد و گفت: یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد شد.

سردترین و گرمترین نقاط
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان اعلام کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶ و ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۵ و ۴۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266473

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.