معاون وزیر صمت در گفتگو با «نجوا خبر» مطرح کرد؛

ایران بازار عراق را از ترکیه پس می‌گیرد/ تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلاری می‌شود

ایران بازار عراق را از ترکیه پس می‌گیرد/ تجارت ایران و عراق 20 میلیارد دلاری می‌شود
معاون وزیر صمت با اشاره به رقابت شدید ایران و ترکیه بر سر بازار عراق، خبر از تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و عراق داد.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با «نجوا خبر» و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روابط تجاری ایران با عراق به چه شکل است و آیا ترکیه بازار عراق را از ایران خواهد گرفت؟ گفت: ترکیه سال های سال است که بر سر بازار عراق با ما رقابت می‌کند و این موضوع جدیدی نیست.

راه حل دیپلماتیک برای افزایش صادرات به عراق

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به واگذاری بازار عراق به ترکیه برای مدتی کوتاه گفت: زمان کوتاهی در بحث بازار صادراتی به خاطر اتفاقات ارزی عراق، ایران بازار این کشور را از دست داد که با تدبیری که در حال اندیشیدن است، آن مسئله جبران خواهد شد.

ضیغمی افزود: برای جبران این مسئله یک هیئت عالی‌رتبه از ایران به عراق سفر کرده و با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کردند و مسئله در حال حل شدن است.

ایران بازار عراق را از ترکیه پس می‌گیرد

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ترکیه سال های سال است که برای گرفتن بازار عراق تلاش خود را می‌کند و در این موضوع شکی نیست، گفت: ما هم در حال برنامه ریزی هستیم تا انشالله بازارهایمان را از دست ندهیم.

ضیغمی ادامه داد: انشالله ما بازار صادراتی عراق را از دست نخواهیم داد و امیدوارم بتوانیم توافق جامع تجاری بین ایران و عراق را امضا کنیم تا حداقل به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری بین ایران و عراق که روی آن توافق شده است، دست پیدا کنیم.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266506

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.