هواشناسی: رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

هواشناسی: رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط غرب و شرق کشور خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی نقاط غرب و شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: از امروز تا پنجشنبه (۸ تا ۱۰ خرداد) به تناوب در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، شمال سمنان و ارتفاعات البرز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و سایر نقاط کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۱ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شنبه (۱۲ خرداد) در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در نوار شرقی و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ خرداد) صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای۳۳ درجه سانتیگراد چهارشنبه (۱۰ خرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۵ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266538

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.