پیش بینی قیمت سکه امروز 8 خرداد 1403

پیش بینی قیمت سکه امروز 8 خرداد 1403
فعالان بازار می گویند در روز جاری در صورتی که قیمت سکه امامی بار دیگر تحت تاثیر دو متغیر بنیادی خود یعنی دلار و انس طلای جهانی قرار بگیرد احتمال تداوم نوسان صعودی سکه محتمل است.

به گزارش نجواخبر، سکه بازان در جریان معاملات نقدی روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفتند و قیمت سکه امامی از دو متغیر بنیادی خود یعنی دلار و انس طلای جهانی سیگنال افزایش دریافت کرده و بر اساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر آمده این فلز زرد رنگ داخلی عصر دیروز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. از سوی دیگر قیمت طلای آبشده هم با نوسان به مرز مقاومت خودش در میانه کانال ۱۴ میلیون رسید.

همچنین نکته قیمتی بازار، قیمت تتر بود که بیش از هزار و ۴۰۰ تومان زیر قیمت اسکناس دلار معامله شد. همچنین در بازار شنیده می‌شود که بازارساز در تتر مداخله سنگین داشته است. در معاملات پشت خطی هم قیمت سکه امامی در حول و حوش ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید اما قیمت طلای جهانی صعودی شد و به ۲۳۵۰ دلار رسید.

شب گذشته ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و گزارش آژانس توجه فعالان سیاسی و اقتصادی را به خود جلب کرد. در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ادعا کرد که «بنابر آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام، ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران به ۳۰ برابر حد توافق شده در برجام رسیده است.»

این ادعا از آنجایی برای بازار مهم است که در روزهای اخیر اختلاف آمریکا و اروپا در مورد پرونده هسته ایران مورد توجه معامله گران بوده است. در همین رابطه رویترز خبر داده که «فرانسه، آلمان و انگلیس پیش‌نویس یک قطع‌نامه علیه ایران را تهیه کرده‌ اما هنوز آن را در اختیار اعضای شورای حکام قرار نداده‌اند.»

فعالان بازار می‌گویند در روز جاری در صورتی که قیمت سکه امامی بار دیگر تحت تأثیر دو متغیر بنیادی خود یعنی دلار و انس طلای جهانی قرار بگیرد احتمال تداوم نوسان صعودی سکه محتمل است. به عقیده این دسته تثبیت سکه در محدوده ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است و اگر این محدوده حفظ شود ممکن است در گام بعدی به سمت کانال جدید خیز بردارد. در غیر این صورت اگر سکه مرز فعلی خود را از دست داد ممکن است به تدریح به سمت پله دوم کانال ۴۰ میلیون تومان عقب نشینی کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266544

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.