چمران اعلام کرد:

ساخت واگن‌های متروی تهران نهایی شد

ساخت واگن‌های متروی تهران نهایی شد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نهایی شدن روند ساخت واگن‌های مترو خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وچهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور جلسه امروز سه‌شنبه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند جلسه گذشته فرصت برای بررسی گزارش حسابرسی‌ها فراهم نشد، برای جلسه امروز از ابتدا حسابرسی‌ها مطرح و بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته پیش از بررسی حسابرسی‌ها دو لایحه دو فوریتی که از سوی شهرداری تهران اجرا شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در خصوص نام‌گذاری معبری به نام شهید آیت‌الله رئیسی نیز اگر تا پایان جلسه امروز تنظیم شود، در صحن مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد. گزینه‌های مطرح شده در این خصوص نیز در صحن علنی شورا مطرح خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اورهال و خرید اتوبوس‌ها در سطح شهر تهران و اعتراض برخی شهروندان در خصوص مشکلات حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز تصریح کرد: در حال حاضر اورهال اتوبوس‌ها در حال انجام است و بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال شده و مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به شهروندان است. باید گزارشی در این خصوص براساس این‌که مقرر بود به صورت ماهانه گزارشی ارائه شود در صحن علنی شورا در حوزه حمل‌ونقل ارائه شود.

چمران با اشاره به اینکه در ارتباط با خریدها مشکلاتی وجود دارد و موضوع در کش‌وقوس است، افزود: در خصوص خرید اتوبوس‌ها هنوز به آنجایی که باید برسیم نرسیده‌ایم؛ اما در بحث واگن‌ها مشکل حل شده اما برای اتوبوس‌ها قرارداد نهایی و عملیاتی نشده است.

وی اضافه کرد: در داخل کشور قرارداد ساخت ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده و به تدریج در حال تحویل است. این قراردادها با سه کارخانه منعقد شده که روند ساخت در حال پیگیری است.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر این‌که ریاست شورا در مقابل همه سؤال‌ها اعلام می‌کند که نمی‌دانم، اظهار کرد: وقتی در مورد موضوعی اطلاع ندارم می‌گویم نمی‌دانم چرا که معتقدم راست و درست صحبت کنم و نمی‌خواهم وعده بی‌جا بدهم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر دولت و روند پیگیری خرید اتوبوس و واگن‌ها از سوی شهرداری تهران گفت: تصور نمی‌کنم مناسبات موجود بهم بخورد، چرا که برنامه ریزی‌ها کار را در مسیری قرار داده که هر دولتی بیاید باید این کار را پیگیری کند. هنگامی که ما اعلام می‌کنیم موضوعی همچون واگن‌ها نهایی شده یعنی انتقال منابع مالی و قراردادها نهایی شده و کار آغاز شده است. کارخانه‌ای که مقرر شده برای ما واگن‌ها و اتوبوس‌ها را بسازد این کار را تنها برای ما انجام نمی‌دهد و برای آمریکا هم می‌سازد.

چمران در پاسخ به سؤالی در خصوص برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (سئول) نیز تصریح کرد: سال گذشته نیز این نمایشگاه در آنجا برگزار شد؛ اما رئیس نمایشگاه نیز نامه‌ای برای وزیر نوشته ما هم تلاش می‌کنیم نمایشگاه ساختمان که پرازدحام است در این محل برگزار نشود، چرا که مردم آزار می‌بینند و اگر کسی می‌خواهد چنین کند، بسم‌الله.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266548

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.