نگاهی به داستان و محور اصلی «تگزاس۳»

نگاهی به داستان و محور اصلی «تگزاس۳»
«تگزاس۳» درحالی از امروز به چرخه اکران سینماها اضافه می‌شود که حدود پنج سال از نمایش «تگزاس۲» می‌گذرد. فیلمی که هم در ترکیب بازیگران و هم در لوکیشن، متفاوت از فصل اول خود بود و همین باعث شد اقبال خوبی از آن صورت بگیرد. دو مولفه‌ای که به نظر نمی‌رسد در قصه و ترکیب بازیگران «تگزاس۳» اتفاق افتاده باشد.

به گزارش نجوا خبر، فاصله یک‌ساله بین اکران تگزاس ۱ و ۲ این بار پنج‌سال به طول انجامید و پس از فرازونشیب‌های بسیار، تگزاس۳ روانه سینما شد. همچون دو قسمت پیشین، این قسمت را هم مسعود اطیابی کارگردانی کرده است و با توجه به شنیده‌ها، پوستر و تیزر کوتاهی که از فیلم منتشر شده، به احتمال زیاد همان خط داستانی و حتی همان ترکیب بازیگران را شاهد خواهیم بود. اطیابی در گذار از تگزاس ۱ به ۲ ترکیب بازیگران و حتی لوکیشین فیلم را تغییر داد و همین هم باعث ‌دیده‌شدن آن شد اما به نظر می‌رسد این تغییرات در تگزاس ۳ به وسعت تگزاس ۲ نبوده است.

مسعود اطیابی کارگردانی است که چند سالی روی دور پرکاری افتاده و با شروع تولید تگزاس، دینامیت، انفرادی، بخارست و هتل را هم در ژانر کمدی کارگردانی کرد. هر چند افرادی که اطیابی در این چند سال برای تولید این ‌فیلم‌ها با آنها همکاری داشته، متغیر بوده اما شاکله اصلی افرادی که او با آنها همکاری داشته از دایره محمد شایسته و ابراهیم عامریان به عنوان تهیه‌کننده فراتر نرفته است.زوج اصلی «تگزاس ۱»، پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند که شیمی خوب آن دو در سریال «پژمان» به مخاطب ثابت شد

حمزه صالحی نیز نویسنده‌ای است که بیشترین همکاری را با اطیابی داشته و از تگزاس ۲ نیز این همکاری شروع شده است و پس از آن به دینامیت، انفرادی و بخارست رسید.

قصه آثار اطیابی نیز حول محورهای ثابتی می‌چرخد. علیرغم آن‌که اطیابی با حضور در برنامه هفت، خانواده و آثاری که قصه آن درباره زوجین و خانواده‌هاست را دغدغه خود دانست اما فارغ از خروس جنگی که اولین کار کمدی او بود، در باقی آثار او در چندسال اخیر، کمتر خانواده می‌بینیم.

هرچند هتل نیز به اختلافات و ‌چالش‌های زوجین در بستری کمدی تکیه داشت اما باقی قصه‌های اطیابی سویه‌ای متفاوت دارد که تگزاس هم از آنها مستثنا نیست. قصه‌هایی درباره آدم‌هایی که به قصد رسیدن به پول هر کاری می‌کنند و همین موقعیت‌های طنز و البته سطحی را ایجاد می‌کند که تا به اینجا علیرغم نقدهای بسیار مخاطب از آن استقبال زیادی کرده است.

«تگزاس۳» روی ریل دو فصل قبلی؟

زوج اصلی تگزاس ۱، پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند که شیمی خوب آن دو در سریال پژمان به مخاطب ثابت شد و شاکله اصلی قصه در برزیل فیلم‌برداری شده بود.

اطیابی در تگزاس ۲، بیشتر قصه فیلم را به بازگشت سام و پژمان به ایران معطوف کرد و علاوه بر آنها، دو بازیگر محبوب دیگر یعنی ژاله صامتی و مهدی هاشمی که هر دو سوابق خوبی در ایفای نقش‌های طنز داشتند را به قصه اضافه کرد. هرچند در این قسمت نیز تغییری در قصه سطحی تگزاس ۱ ایجاد نشد و این‌بار به جای شوخی با حوله پله، به مجسمه او و درگیری با خلافکاران بسنده شد. برای فصل جدید نیز شوخی‌ها به سمت مورگان فریمن رفته است.علیرغم همه نقدها اما هر چهار فیلم اطیابی تا به اینجا جزو پرفروش‌ترین آثار سال‌های اکران خود بودند. تگزاس ۱ و ۲ به فاصله یک سال، به ترتیب ۱۴ و ۲۵ میلیارد فروختند که برای آن سال‌ها، رقم قابل توجهی در فروش سینما بود

علیرغم همه نقدها اما هر چهار فیلم اطیابی در سال‌های اخیر تا به اینجا جزو پرفروش‌ترین آثار سال‌های اکران خود بودند. تگزاس ۱ و ۲ به فاصله یک سال، یکی در فروردین ۹۷ و دیگری در فروردین ۹۸ به ترتیب ۱۴ و ۲۵ میلیارد فروختند که برای آن سال‌ها، رقم قابل توجهی در فروش سینما بود.

با آن‌که تگزاس ۱، در سال ۹۷ با ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب در رده چهارم جدول قرار گرفت و در آن سال این هزارپا بود که پرمخاطب‌ترین شد اما اطیابی معطل نماند و تگزاس۲ را در سال ۹۸ در حالی روی پرده آورد که به تازگی ترمز فروش و مخاطب میلیونی رحمان ۱۴۰۰ کشیده شده بود. تگزاس۲ اما با حفظ سه کاراکتر اصلی خود با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و بازیگر زن خارجی، توانست دوباره مخاطبان را به سینماها بکشاند و این بار به عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۹۸ معرفی شود.

آنچه مسلم است و از اقبال مخاطبان از دو اثر قبلی برمی‌آید، فروش قابل توجهی است که می‌توان برای تگزاس۳ پیش بینی کرد. همچنان که محتمل است این آخرین باری باشد که سام درخشانی و پژمان جمشیدی با یکدیگر همبازی می‌شوند و حداقل تا مدت‌ها از این دو بازیگر، فیلمی در کنار هم نخواهیم دید. به علاوه تکمیل‌شدن این سه‌گانه اطیابی، به نظر می‌رسد تگزاس ۳ پای مخاطبانی که دو قسمت پیشین را دنبال کرده‌اند را نیز دوباره به سینماها باز کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266553

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.