آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای خورموج و قائمشهر

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای خورموج و قائمشهر
در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای خورموج و قائمشهر، آغاز به کار کرد.

به گزارش نجوا خبر، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهرستان قائمشهر از استان مازندران و شهرستان خورموج از استان بوشهر، آغاز به کار کرد تا در مجموع، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در ۵۹ شهر، در حال تکمیل باشد.

بر همین اساس، پروژه‌های فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهرستان قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال و به طول ۸۹ کیلومتر و در شهرستان خورموج، با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال و به طول ۲۱ کیلومتر، آغاز شده است. پس از طی عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در شهرستان‌های قائمشهر و خورموج، بهره‌مند شوند.

آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در شهرستان قائمشهر، ذیل قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان قائمشهر است که این قرارداد، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در ساختمان مرکزی ایرانسل و با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، فرماندار قائمشهر و شهردار وقت قائمشهر، به امضای طرفین رسید.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست. با آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در شهرهای خورموج و قائمشهر، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در مجموع در بیش از ۵۹ شهر کشور از جمله خمینی شهر، داران، فریدن و نجف آباد از استان اصفهان، کرج، ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیر، برازجان، دشتستان، خورموج، دشتی و گناوه از استان بوشهر، اسلامشهر، چهاردانگه، گلستان، بهارستان، کهریزک، ری، شهریار، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار، از استان خراسان رضوی، آبادان، خرمشهر، کارون و کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خدابنده، خرمدره و زنجان از استان زنجان، دامغان، سمنان، شاهرود، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر از استان سمنان، اقلید، جهرم، داراب، صدرا، شیراز، فسا، مرودشت و نورآباد ممسنی از استان فارس، البرز، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین زهرا، قزوین و اقبالیه از استان قزوین، دهدشت، گچساران، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم آباد، از استان لرستان، بابل، جویبار، و قائم شهر از استان مازندران، اراک و خمین از استان مرکزی و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان، ادامه دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266590

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.