سریال «روزی روزگاری برادر» ادامه دارد؟

سریال «روزی روزگاری برادر» ادامه دارد؟
کارگردان سریال «روزی روزگاری برادر» با اشاره به اتمام پخش این مینی سریال بیان کرد که احتمال دارد قصه و ایده اصلی این مجموعه در فصل های بعدی ادامه پیدا کند.

به گزارش نجواخبر، محمدرضا آهنج کارگردان مینی سریال هشت قسمتی «روزی روزگاری برادر» درباره این مجموعه و روند تولید آن بیان کرد: سال گذشته در شلوغی های پایان سال و از ۲۶ اسفند تولید این سریال را شروع کردیم و تا آخر فروردین تصویربرداری این مجموعه طول کشید تا بتوانیم یک مینی سریال هشت قسمتی را به آنتن برسانیم.

وی درباره زمان پخش این مجموعه که به تازگی از شبکه سه به پایان رسید، اضافه کرد: دوست داشتم این سریال در باکس اصلی شبکه سه پخش می‌شد ولی با شرایط خاصی مواجه شد و به نظرم اگر بازپخش مناسبی در نظر گرفته شود بازخوردهای بیشتری خواهیم داشت. البته این کار برایم دلی بود و هیاهویی برای ساخت یا پخشش نداشتیم.

آهنج با اشاره به ظرفیت این مجموعه برای ادامه اظهار کرد: ممکن است ایده اصلی داستان در فصل های دیگر ادامه پیدا کند. ما بازخوردهایی از سفارش دهنده و همچنین همکاران داشتیم که خوب بود. ایده اصلی داستان که مرتبط با ژنتیک است می‌تواند در قصه های دیگری هم دیده شود که البته من فعلا برای همین فصل با این تیم همراه شدم و ممکن است فصل های بعدی را با کارگردان های دیگری بسازند. شخصیت‌ها هم می‌توانند بازیگران دیگری باشند و بنا به موضوعات تغییر کنند.

این کارگردان در توضیح بیشتر درباره جذابیت های قصه و فیلم‌نامه گفت: سوژه اصلی قصه، موضوعی بود که تهیه کننده سریال حدود چهار یا پنج سال روی آن کار کرده بود و درباره شناسایی ژنتیکی و بقایای پیکرهای شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس تحقیق شده بود. مواجهه‌ای با یک ماجرای نسبتا واقعی باعث شد به سمت چنین قصه‌ای برویم که برای من هم جذابیت داشت و فضای نویی بود. به هر حال هر از گاهی تعدادی شهدای گمنام برای تشییع و خاکسپاری می‌آورند و آنقدر تعداد این شهدا زیاد است که باز هم هنوز همه این پیکرها به طور کامل شناسایی نشده است.

وی اضافه کرد: سرنوشت بسیاری از این شهدا و پیکرها مشخص نیست و کار دوستانی که متولی تفحص در شناسایی این پیکرها هستند سختی بسیاری دارد که گذشت زمان به سختی کار آنها اضافه می‌کند. چالش های این اتفاق کشش زیادی برای ساخت و پرداخت قصه دارد.

آهنج درباره اینکه چقدر متن این سریال را تغییر داده است، توضیح داد: برای بازنویسی فیلم‌نامه سریال حدود یک ماه جلساتی با نویسنده داشتیم و خواسته هایم را با او مطرح کردم تا در بازنویسی قصه اعمال شود اما خودم وارد بازنویسی نشدم و خواستم به قلم خود نویسنده سریال، بازنویسی‌ها انجام شود تا لحن اثر یکدستی خود را حفظ کند.

وی در پایان درباره انتخاب بازیگران سریال عنوان کرد: فضای این سریال بیشتر موضوع محور بود تا بازیگر محور و هدف ما این بود هر عزیزی که انتخاب می‌شود اصل قصه روند درست خود را طی کند. ضمن اینکه همانطور که گفتم ما این سریال را پایان اسفند گذشته شروع کردیم و به نظرم با شرایطی که داشتیم و شلوغی های کاری بازیگران به ترکیب خوبی رسیدیم و از خروجی کار راضی بودم.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266612

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.