در گفت‌وگو با نجوا خبر طرح شد؛

مدیریت زاکانی و قطع درختان پارک‌های تهران/ چرا قبر گران شد؟!

مدیریت زاکانی و قطع درختان پارک‌های تهران/ چرا قبر گران شد؟!
یک کارشناس مالی و اقتصاد شهری گفت: پربحث ترین مسائل مدیریت شهری در دوره آقای زاکانی اتفاق افتاده است. یعنی وقتی مدیریت زاکانی را با دوره مدیریت پنجم یا دوره قالیباف مقایسه می‌کنید می‌بینید که تا این حد حاشیه وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، در ماه‌های اخیر درحالی شهرداری تهران تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز تاکید کند که هر از چند گاهی خبر‌هایی از یک طرح تازه برای ساخت‌وساز در پارک‌های تهران شنیده می‌شود؛ طرح‌هایی که جزئیات‌شان مشخص نیست اگرچه قطع درختان در این طرح‌ها از سوی شهرداری تهران تکذیب می‌شود اما براساس گفته کارشناسان قطع درختان فقط در پارک‌ها نیست که مشکل‌ساز است بلکه درآمد شهرداری تهران از قطع درختان نسبت به دوره پنجم ۳۵ درصد افزایش داشته است.
بهروز شیخ‌رودی کارشناس مالیه و اقتصاد شهری در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر درباره عملکرد شهرداری و ساخت‌وساز در فضای سبز شهری و پارک‌ها از سوی شهرداری تهران گفت: شهرداری در دوره فعلی تمایل دارد که اتفاقات و رویدادها در شهر را همچنان در فضا و مناظرات رویدادهای انتخاباتی ببیند.
وی ادامه داد: یعنی آقای زاکانی از ابتدایی که شهرداری را در دست گرفته تاکنون همچنان در حال و هوای مناظرات انتخاباتی است برای همین است که می‌بینیم که هراز چندگاهی صحبت‌هایی مانند این گفته که شهرداری را با بدهی اداره کرده‌اند، بیان می‌کنند. از سوی دیگر اقداماتی را انجام می‌دهد و به گونه‌ای اظهار نظر می‌کنند که وجه تمایز خود را با مدیران پیش از خود نشان دهد.
این کارشناس مسائل شهری تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل درست است که اقداماتی را انجام داده‌اند و قراردادی بسته شده و قرار است تاکسی و اتوبوس آورده شود اما اگرچه قرارداد وجود دارد اما این قرارداد در دسترس کسی نیست. در واقع وظایف ذاتی شهرداری همین اقداماتی است که انجام داده اما سعی کرده به این اقدامات به شکل ویژه‌ای بپردازد. از سوی دیگر می‌بینیم که شهرداری در دوره آقای زاکانی بیشترین درآمد را از جریمه قطع درختان کسب می‌کند اما در مقابل آن کمپین «زنده باد درخت» را برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: وقتی مدیریت زاکانی را با دوره مدیریت پنجم یا دوره قالیباف مقایسه می‌کنید می‌بینید که تا این حد حاشیه وجود نداشته است تیپیکال شخصیت آقای زاکانی اینگونه است که با گفتار و رفتار خود چالشی را ایجاد می‌کند و موجب تحریک دیگران می‌شود.
این کارشناس مدیریت شهری تصریح کرد: ایشان گفتند که تهران را گران اداره نمی‌کنیم اما میبینیم که نرخ قبر که همین امسال به پیشنهاد شهرداری توسط شورای شهر اعلام شده است چقدر است. شهرداری از ابتدای بلدیه تاکنون مسجد ساخته است و در پارک تأسیسات ساخته است اما این کارها را با یک آرامش مدیریتی انجام داده است که حساسیت برانگیز نبوده است اما الان ما با مدیری مواجه هستیم که برای دیده شدن هر گونه حساسیتی را تولید می‌کند.
شیخ‌رودی خاطرنشان کرد: این نوع کار کردن هیچ دستاوردی برای شهر ندارد جز اینکه مردم را نسبت به مسائل شهری بی‌تفاوت می‌کند؛ شهرداری کمپین من شهردارم را راه اندازی می‌کند اما در مقابل به گونه‌ای رفتار می‌کند که مردم از مشارکت در مسائل شهر حاشیه بگیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266619

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.