یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «نجوا خبر» مطرح کرد؛

بورس در برزخ انتخابات ریاست جمهوری/ ۴ دلیل برای صعود احتمالی بورس

بورس در برزخ انتخابات ریاست جمهوری/ ۴ دلیل برای صعود احتمالی بورس
علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به 4 دلیلی که می تواند موجب رشد بورس شود، گفت: بورس تا انتخابات در برزخ به سر می‌برد.

به گزارش نجوا خبر؛ بورس این هفته را به مراتب بهتر از هفته‌های گذشته آغاز کرد. گرچه بازار سرمایه نخستین روز هفته را سبزپوش آغاز کرد، اما باید دید که فعالیت آن در روزهای بعدی چگونه خواهد بود. هرچند ۴ عاملی که در روزهای اخیر برای حمایت از بازار مطرح شده بی‌تأثیر در این سبزپوشی نبود. در روزهای اخیر فشار عرضه‌ها کمتر شده است. اما نمی‌توان به‌طور قاطع بیان کرد که در ادامه نیز اقبال به بورس بیشتر شود.
آیا سؤال این است که آیا رشد شاخص کل بورس در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت؟

۴ دلیل برای رشد بورس
علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ۴ دلیل رشد بورس در روز گذشته گفت: محدودیت دامنه نوسان از هفته گذشته خود از عوامل منفی در این بازار بوده است. امیدواریم این محدودیت‌ها برداشته شود.
وی ادامه داد: تداوم این محدودیت می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی و ترس بیشتر سهامداران حقیقی برای ورود به بورس شود. به ویژه اینکه ترس در بازار موج می‌زند. هرچند صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز گذشته مبنی بر حمایت بورس بی‌تأثیر در بازار نیست.

خیمه سنگین اخبار انتخابات بر سر بورس
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با تدابیر اخیر سازمان بورس موافق نیستم، گفت: شاخص کل بورس تهران روز گذشته در پی روند پر افت و خیزی که از اواسط هفته قبل آغاز کرده بود به مدار مثبت معاملات بازگشت و تا حدودی توانست از خطر سقوط به سطح زیر ۲میلیون واحد بگریزد، اما سهامداران در روزهای اخیر محتاط‌تر شده‌اند و همچنان از خرید بدون تحلیل قوی خودداری می‌کنند.
فراقی افزود: این در حالی است که در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و با توجه به ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری ممکن است بورس واکنش‌های مختلف و غیر قابل پیش‌بینی از خود نشان دهد. اما به‌طور طبیعی بازار سهام معمولا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره‌های گذشته بازدهی متعادل‌تری نشان داده است. به این ترتیب شاید نبض کند بورس در هفته‌های قبل با موضع‌گیری‌های جدید سیاسی منجر به برخی خوش‌بینی‌ها در بازار سهام شود.
فراقی اظهار کرد: در چنین شرایطی، شانس بورس برای صعود افزایش یافته ولی در عین حال، بازار سهام در روزهای آینده نوسانات شدیدی را پشت سر نخواهد گذاشت و به نظر می‌رسد روند متعادلی را در پیش بگیرد. از این‌رو می‌توان گفت روند بورس در روزهای آینده احتمالا دستخوش فضای انتخابات خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266655

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.