برندسازی چهره‌های انتخاباتی/ نامزدها رسانه‌ها را به سمت خود می‌کشانند

برندسازی چهره‌های انتخاباتی/ نامزدها رسانه‌ها را به سمت خود می‌کشانند
نامزدهای انتخابات سعی می‌کنند هر یک با اقداماتی خاص توجه جامعه و رسانه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

به گزارش نجواخبر، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری را شاید بشود یکی از پر چهره‌ترین دوره‌های انتخابات دانست. همه آمده‌اند؛ از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا مستقل‌ها. هر یک هم سعی می‌کنند به نوعی توجه جامعه را به سمت خود جلب کنند تا به نوعی با اقداماتی برای خود برندسازی کرده باشد.

مثلا علی لاریجانی پیش از حضورش در وزارت کشور با انتشار یک توییت که در آن تصویری از انتخاب مبدأ و مقصد در نقشه تاکسی‌های اینترنتی به چشم می‌خورد را منتشر کرد و نوشت بدون شما به مقصد نمی‌رسیم. این توییت او در فضای مجازی بسیار جلب توجه کرد و هم لاریجانی به چشم آمد که البته در برخی موارد دست‌مایه طنز از سوی کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

سعید جلیلی هم بیکار نبود و با انتشار تصاویری از دفتر کارش به نوعی سعی کرد مردم را به زندگی شخصی‌اش نزدیک کند و پر واضح است وقتی مردم حتی قدری از روزمرگی یک چهره سیاسی اطلاع‌ یابند ولو در حد تصویری از دفتر کارش به او توجه می‌کنند. به یاد داریم جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ هم این کار را با انتشار تصاویری در مزرعه و سخن گفتن با کشاورزان انجام داده بود.

کنایه زدن هم یکی دیگر روش‌هایی جلب توجه است؛ همان کاری که جلیلی و لاریجانی در همین چند روز نسبت به یکدیگر کم نداشته‌اند. حالا احمدی‌نژاد هم به لاریجانی کنایه‌ای زده و هنگام ثبت نامش در وزارت کشور و نشان دادن شناسنامه‌اش به عکاسان و خبرنگاران با اشاره به شناسنامه‌اش می‌گوید: «این خیلی احترام داره، ساخت ایرانه». احتمالا کنایه احمدی‌نژاد به محل تولد لاریجانی یعنی نجف است که در این روزها و بعد از تصاویری که از شناسنامه لاریجانی منتشر شد، خیلی مورد توجه قرار گرفت.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد هم که در انتخابات نامزد شد، در شبکه ایکس عکسی از خودش در منزل رئیسی منتشر کرده که او زمین نشسته و رئیسی بر یک صندلی و هر دو با چهره‌ای خندان به لپ‌تاپی نگاه می‌کنند. احتمالا او‌ خواسته علاوه بر آنکه نزدیک بودنش به رئیسی را نشان دهد، همان کاری را انجام دهد که دیگرانی مانند لاریجانی و جلیلی انجام می‌دهند؛ یعنی جلب توجه رسانه‌ها و جامعه.

عبدالناصر همتی هم به خیال خود خواست که جلب توجه کند اما انگار عملش نتیجه معکوس داد. او بعد از ثبت نام با آب دهان و یک دستمال کاغذی سعی می‌کند جوهر را از روی انگشتش پاک کند. گفته می‌شود برخی این کار را نشانه خاکی بودن شخص می‌دانند اما اقدام او گرچه توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی به همتی جلب کرد اما بسیاری این کار او را شماتت کردند.

وحید حقانیان هم با اظهار یک جمله خاص مبنی بر اینکه «بنا دارم از آخرین لایه مغز نظام به پوسته اول گذر کنم» سعی کرد پس از ثبت نامش در انتخابات توجه‌ها را به سمت خود بیاورد. البته وقتی برق سالن وزارت کشور هم رفت او گفت: «خدا کند عمدی نباشد» که این سخنش هم بسیار در فضای مجازی بازتاب داشت.

به هر روی هر چهره‌ای سعی دارد با اقداماتی برای خود برندسازی کرده باشد تا توجه‌ها را به سمت خود سرازیر کند البته که این اقدامات تنها در محدوده‌ای اندک می‌تواند رأی‌آور باشد و حتما مهم‌ترین معیار قضاوت عمومی عملکرد نامزدها و برنامه‌های آنها برای آینده کشور است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266673

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.