وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟

وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مجلس در قالب طرح خانه اولی پیشنهاد پرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی را به خریداران خانه اولی داده است.

به گزارش نجواخبر، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر در شرایط رکود به سر می‌برد گفت: برای خروج از این رکود باید برنامه ریزی‌ها جهت افزایش قدرت خرید مسکن فراهم شود اما از سوی دیگر نباید بازار را به سمتی هدایت کرد که رکود تورمی ایجاد شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مسکن و همچنین همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران افزایش یابد.

بیگی نژاد اظهار کرد:گروه کارشناسی مجلس در قالب یک گزارش مکتوب، ‌‌ طرح پرداخت وام میلیاردی به خانه‌‌اولی‌‌ها را پیشنهاد کرده است گفت: نمایندگان مجلس همچنین نسبت به مشکلات اجاره‌‌نشین‌‌ها و تبعات تداوم صعود قیمت و اجاره‌‌بها به سیاست‌گذار مسکن هشدار داده‌اند.

وی افزود: دومین نسخه طرح تقویت قدرت خرید خانه‌اولی‌‌ها در حالی از سوی یک گروه کارشناسی در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در گذشته، شبکه بانکی، پیشنهادی مشابه در این خصوص ارائه کرده بود.

بیگی نژاد اظهار کرد: بعد از ارائه نسخه اول تقویت قدرت خرید خانه‌‌اولی‌‌ها از سوی یک گروه کارشناسی در شبکه بانکی مبنی، بر پرداخت وام مشارکتی با قدرت پوشش‌‌دهی ۴۰‌درصد بهای کل یک آپارتمان مسکونی به خریداران اشتراکی، به تازگی، مرکز پژوهش‌‌های مجلس، نسخه دوم تقویت قدرت خرید خانه‌‌اولی‌‌ها از مسیر تأمین ۶۰‌درصد بهای خرید مسکن برای ۵۰‌هزار متقاضی خرید خانه با ۵۰‌هزار فقره وام بانکی برخوردار از نرخ سود حمایتی را پیشنهاد کرده است.

بیگی نژاد با بیان اینکه دولت باید علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن باید زمینه را برای افزایش تولید مسکن هم فراهم کند گفت: همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خود می‌تواند زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند اما این به آن شرط است که تمامی بخش‌ها همکاری کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266677

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.