«با انرژی» تحولی عظیم در کاهش مصرف انرژی

«با انرژی» تحولی عظیم در کاهش مصرف انرژی
استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی جدید یکی از ابزارهایی است که باید به وسیله آن بتوان اقشار مختلف با سلایق گوناگون و گروه‌های مصرف را در جریان فعالیت‌های صنعت برق قرار داد.

به گزارش نجواخبر، همزمان با نزدیک شدن به فصل گرما، موضوعاتی همچون مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی در تابستان رنگ جدی‌تری به خود گرفته و سناریو‌های مختلفی برای روشن ماندن برق خانه‌های مردم در این مقطع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس آمارها میزان الگوی مصرف برای مشترکان عادی ماهانه ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق در ماه است و الگوی مصرف برای ماه‌های گرم ۶۰۰ کیلووات ساعت برای دو ماه مصرف است، حال اگر مشترکی کمتر از این عدد مصرف کند، خوش‌مصرف و بالاتر از این عدد باشد، پرمصرف محسوب می‌شود.

آنگونه که اخیرا رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام کرده است؛ قبض‌های زیر ۳۰۰ کیلو وات مصرف در ماه ۴۰ هزار تومان و قبض‌های بالای ۵۰۰ کیلو وات بیش از ۷۰۰ هزار تومان صادر می‌شود و هر ۱۵ درصد کاهش در مصرف برق خانگی، معادل با کاشت حداقل سه درخت توسط هر ایرانی است.

در این میان استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی جدید یکی از ابزارهایی است که باید به وسیله آن بتوانیم اقشار مختلف با سلایق مختلف و گروه‌های مصرف را در جریان فعالیت‌های صنعت برق قرار دهیم. در جهت مصرف بهینه برق و اجرای برنامه‌های تشویق محور صنعت برق، پویش ویژه به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مشترکان می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند. در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.

مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره مند می‌شوند. به طوری که تنها با چند راهکار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی عدد ٢٤، استفاده از دور کند کولر آبی و یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف برق می‌توانند شانس خود را برای دریافت جایزه افزایش دهند.

قرعه‌کشی‌های پویش با انرژی به‌صورت هفتگی و ماهانه انجام می‌شود و مشترکین می‌توانند با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، برنده‌ی جوایز نفیسی مانند ۳۰۰ دستگاه خودرو و میلیاردها تومان جوایز ارزنده‌ی دیگر مانند لوازم منزل، کالای دیجیتال و ... شوند.

همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اپلیکیشن شاد در این پویش شرکت کنند و به‌محض ثبت‌نام بسته اینترنتی بگیرند. دانش‌آموزان با شرکت در این پویش ضمن آشنایی با راهکارهای کاهش مصرف انرژی، می‌توانند در قرعه کشی ماهیانه برای دریافت هدایای ارزشمند شرکت کنند.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266802

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.