چه خبر از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت؟

چه خبر از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت؟
درحالی که شمارش معکوس برای پایان خرداد آغاز شده، اما هنوز واریز سود مرحله سوم سهام عدالت در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش نجواخبر، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در اردیبهشت ماه در واکنش به تأخیر شرکت‌ها در واریز سود به حساب سمات اعلام کرد که ابتدای خرداد سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

قول وزیر اقتصاد برای واریز صد درصدی سود سهام عدالت

وزیر اقتصاد در نخستین روز خردادماه و همزمان با تشییع پیکر ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات هیئت دولت، بر عملیاتی شدن وعده‌ها تاکید کرد و گفت: سود مرحله سوم سهام عدالت بدون شک قبل از پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

درحالی که کمتر از ده روز به پایان خردادماه باقی مانده، هنوز هیچ کدام از شرکت‌هایی که باید سود سهام را به حساب سمات واریز می‌کردند به تعهد خود عمل نکرده‌اند و پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

هنوز شرکت‌ها سود را به حساب سمات واریز نکرده‌اند

روز گذشته، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح آخرین جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده‌اند.فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.
برخورد با شرکت‌های متخلف

پیشتر، رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد هم اعلام کرده بودند که در صورت خلف وعده‌ شرکت‌ها با آنها برخورد خواهد شد، اما با گذشت سه ماه شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که از نظر نقدینگی وضعیت مناسبی ندارند و به همین دلیل واریز سود انجام نشده است.

پیگیری وضعیت سهام عدالت از طریق سامانه

بسیاری از سهامداران تصور می‌کنند که تأخیر در واریز سود سهام عدالت دلایلی مانند حذف آنها از لیست سهامداران است.

بر اساس اعلام سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم قرار دارد تا از طریق آن به‌راحتی بتوانند به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام عدالت خود، از جمله مشاهده دارایی سهام عدالت، دسترسی پیدا کنند.

روش آزادسازی سهام عدالت

علاوه بر این، افراد در صورت تمایل این امکان را دارند که با استفاده از سامانه سهام عدالت برای آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند. از سال ۱۳۹۹ این امکان برای دارندگان سهام عدالت فراهم شد که سهام خود را بفروشند. بنابراین، در حال حاضر دارندگان این سهام هم امکان نگه‌داری سهام نزد خود را دارند و هم می‌توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.

استعلام وضعیت سهام عدالت با کد ملی

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند. سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند. پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266819

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.