رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد هر زندانی شاغل

رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد هر زندانی شاغل
وزیر دادگستری از رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد پرداختی به هر زندانی شاغل در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش نجوا خبر از وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضائیه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این قوه و دستگاه‌های تابعه از رشد ۱۳۵ درصدی صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی همچنین از انتقال ۲۹۱ تبعه خارجی محکوم در زندان‌های ایران و ۱۵۰ تبعه ایرانی محکوم در خارج از کشور طی سال ۱۴۰۲ با همکاری دادستانی کل کشور، دادگستری ها، معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و وزارت دادگستری خبر داد.

بارگذاری بیش از ۹۰ میلیون تصمیم قضائی با استفاده از هوش مصنوعی

رحیمی گفت: در راستای ایجاد شفافیت در فرایند رسیدگی و صدور آرای قضائی، طی سال ۱۴۰۲ حدود هزار جلسه دادگاه علنی برخط در ۲۵ استان کشور در بسترهای مختلف برگزار شد و در حال حاضر بهره‌گیری از این امکان، برای وکلا، حقوقدانان و دانشجویان فراهم است.

وزیر دادگستری ادامه داد: اکنون با بارگذاری بیش از ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضائی و گمنام‌سازی آن‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در سامانه انتشار آرای قضائی، این آراء در دسترس قضات سراسر کشور قرار گرفته است.

رحیمی گفت: در حال حاضر به منظور حذف مداخلات انسانی در ارجاع و ارائه نظرات کارشناسی، امکان انتخاب تخصصی کارشناسان به صورت الکترونیک و بر اساس قرعه در سامانه مدیریت پرونده‌های قضائی فراهم شده و در دسترس قضات سراسر کشور است.

وی در ادامه از رشد ۱۵ درصدی گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و تهیه ۱۰ هزار و ۶۱۸ گزارش بازرسی اعم از اصلاحی، اداری و کیفری با رویکرد رفع و اصلاح گلوگاه‌های فسادخیز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رحیمی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای حدود ۳۳ درصد مددجویان حاضر واجد شرایط، اشتغال مولد فراهم شد؛ همچنین شاهد رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد پرداختی به هر زندانی شاغل در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۵۳ هزار نفر از زوجین توسط مصلحین در سال ۱۴۰۲، از ایجادسازش بین بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از این زوج‌ها خبر داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/267020

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب