ایران در سالی که گذشت/ بهترین عیدی رئیس جمهور به مردم تقویت تیم اقتصادی دولت است

ایران در سالی که گذشت/ بهترین عیدی رئیس جمهور به مردم تقویت تیم اقتصادی دولت است
قطعاً بهترین عیدی رئیس محترم جمهور به مردم، خارج کردن برخی مسئولان بی‌کفایت از هیات دولت و جایگزینی آن‌ها با نیروهای متخصص و متعهد است. سال جدید می‌تواند با تغییر تیم اقتصادی و تغییرات در کابینه دولت و با یک عزم جدی و گوش به فرمان منویات مقام معظم رهبری، سال پررونق و خوبی باشد.

سالی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم. نیمه اول سال، با شوک‌های ارزی و حذف ارز ترجیحی دارو و غذا آغاز شد که تیم اقتصادی دولت، آن چنان که باید، موفق به مدیریت نتایج معیشتی آن نشدند. قطار تورم به راه افتاد و متأسفانه در هر ایستگاه شتاب بیشتری گرفت.
نیمه دوم سال با اخبار و حوادث سیاسی توام بود، ماجرای گشت ارشاد و مهسا امینی، جرقه‌ای بود که اتفاقات بعدی را کلید زد و متأسفانه خیلی‌ها از این فضای به وجود آمده سوء استفاده کردند. عملکرد ناصحیح تیم اقتصادی دولت، بهترین بهانه بود تا خارج نشینان، مزدوران فراری و برخی سلبریتهایی که در همین انقلاب رشد کردند و چهره شدند و با پول همین مملکت به شهرت رسیدن، در کنار رسانه‌های معاند و برخی از حامیان داخلی آن‌ها بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. در نهایت با گذار از آن فضای ناامنی، بازهم مشکلات اقتصادی پابرجا ماند.
در زمستان امسال، شاهد رشد بی‌امان قیمت دلار و طلا بودیم. نرخ ارز تمام مرزهای قبلی را پشت سر گذاشت و هر روز رکوردی جدید ثبت کرد. سیاست‌های بانک مرکزی و تغییر رئیس آن نیز تا امروز نتوانسته آرامش پایدار و کاهش قیمت‌ها را برای بازار متلاطم ارز به ارمغان بیاورد.
ما همه شاهد اتفاقات ریز و درشت سال ۱۴۰۱ بودیم که بسیاری از مشکلات ارث رسیده از سال‌ها و دولت‌های قبل هم بوده است که شرح آن بسیار طولانی است اما در روزهای پایانی سال آنچه واضح و مسلم است، ناامنی اقتصادی مردم و بحران معیشت است.
تیم اقتصادی دولت سیزدهم نتوانسته از پس مشکلات بربیاید و با مدیریت ناصحیح، حوزه‌های مختلف اقتصاد از تولید و گردشگری گرفته تا معیشت و زندگی مردم، دچار مشکلات بسیاری شده است. متأسفانه وضعیت نابسامان قیمت ارز و طلا و همینطور تورم افسار گریخته همچنان ادامه دارد.
در حوزه دیپلماسی توافق تهران ریاض و نشست‌های تهران و امارت متحده عربی مثبت ارزیابی شده و بنظر می‌رسد انجام تعهدات در توافقات، در نهایت منجر به کاهش مشکلات اقتصادی کشور شود.
چیزی که ملموس و روشن است اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و مسلمتر از آن اینست که با شناخت روحیه و توانایی دکتر رئیسی رئیس‌جمهور محترم، تمام تلاش وی برای کاهش مشکلات مردم کاملا قابل دفاع است اما آنچه که باعث قفل شدن مشکلات بخصوص در حوزه اقتصادی کشور است استفاده دولت از تیم اقتصادی نا کارآمد و ضعیف است. تیم اقتصادی دولت سیزدهم نه تنها نتوانسته مشکلات را کاهش دهد بلکه خود باعث افسار گریختگی اقتصاد کشور شده! وزاری صمت و اقتصاد و بانک مرکزی در کجای قطار پیشرفت دولت قرار دارند؟! اصلا هستند؟ بدون شک مشکلات اقتصادی کشور اصلی‌ترین عنصر برای تداوم اعتراضات و اغتشاشات اخیر بوده و گویی متصدیان پاسخ‌گو در خوابی عمیق فرو رفته‌اند.
مردم اما امیدوارند در سال جدید با تغییر در تیم اقتصادی دولت و استفاده از همه نیروهای وفادار به انقلاب، نیروهای کاربلد و کارنامه دار، کشور از بن بست مشکلات اقتصادی و تبعات آن خارج شود.
قطعاً بهترین عیدی رئیس محترم جمهور به مردم، خارج کردن برخی مسئولان بی‌کفایت از هیئت دولت و جایگزینی آن‌ها با نیروهای متخصص و متعهد است. سال جدید می‌تواند با تغییر تیم اقتصادی و تغییرات در کابینه دولت و با یک عزم جدی و گوش به فرمان منویات مقام معظم رهبری، سال پررونق و خوبی باشد. همیشه ثابت شده است راه خروج از بحران کشور فقط تمکین از منویات رهبری است.
در طی سالهای انقلاب شاهد بودیم دوراندیشی، تجربه، تفکر سازنده و منویات رهبری گره گشا بوده و هر گاه از این مسیر خارج شده‌ایم به بن بست بر خورده ایم. . سکان دار دولت سیزدم فردی است که قطعا می‌تواند مردم عزیر کشور را به کامیابی برساند. در این راه همه باید کنار دولت باشند و بدون شک با تقویت دولت و تیم اقتصادی و پیشبرد اهداف دیپلماسی، ایران قوی‌تر را شاهد خواهیم بود.
در پایان سال جدید را به مقام معظم رهبری، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و تمام ایرانیان کره خاکی که دل در گروی این خاک و پرچم جمهوری اسلامی دارند تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای همه هموطنان عزیز سالی مملو از خیر و برکت همراه با سلامتی و تندرستی آرزومندیم.
مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/26738

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب