آشفتگیِ مردم در صبحِ دوم فروردین/ برخی ساعتها عوض شد!

آشفتگیِ مردم در صبحِ دوم فروردین/ برخی ساعتها عوض شد!
​در حالیکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ امشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد.

به گزارش نجواخبر، در حالیکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه رأس ساعت ۱۲ (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد. گفتنی است که این اتفاق در صبحِ دوم فروردین نیز در اکثر کامپیوترها و دستگاه‌های دیجیتال که به صورت خودکار تنظیم میشودند دیده شده.

علت این مسئله تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است که در حال حاضر تنظیمات این سرورها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت‌ گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

همچنین، گویا شبکه خبر نیز درگیر این موضوع شده و ساعت را به اشتباه در تلویزیون نشان داده است.

در این راستا یک نماینده مجلس با انتقاد از دولت درباره عدم اجرای زیرساخت‌های بین‌المللی برای اعلام تغییر ساعت، نوشته یک سال زمان برای هماهنگی کافی نبوده است؟

مالک شریعتی نماینده تهران در توییتی نوشت: «با طرح لغو تغییر ساعت، مخالفت کارشناسی داشتم، اما رأی که آورد و قانون شد، همه مکلف به انجام وظیفه برای اجرای دقیق آن هستند آن زمان گفته شد برای انجام برخی هماهنگی‌های بین‌المللی از ابتدای فروردین۱۴۰۲ اجرا خواهد شد؛ ساعت ۲۴ امشب گوشی‌ها یک ساعت جلو رفته یعنی یکسال زمان کافی نبود؟»

با رسیدن به ساعت یک دقیقه بامداد دوم فروردین درحالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته ساعت کشور یک ساعت به جلو نرفته بود، بسیاری از سرویس‌های موبایلی، بانکی و اینترنتی و گجت‌های تحت اندروید و ویندوز برای یک ساعت دچار اختلال شدند، چون بسیاری از سرور‌های بین‌المللی تغییر ساعت تابستانی را برای ایران هم لحاظ کردند. اتفاقی که نیاز به هماهنگی وزارت ارتباطات در این زمینه داشته است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/26757

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب