آمار نگران کننده تصادفات نوروزی/ صدها نفر جان خود را از دست می دهند

آمار نگران کننده تصادفات نوروزی/ صدها نفر جان خود را از دست می دهند
رئیس پلیس راه کشور گفت: در حوادث جاده‌ای سفر‌های نوروز پارسال، هزار و صد نفر جان باختند و 18 هزار نفر مجروح شدند که امسال نیز روند حوادث افزایشی است و آمار نگران کننده است.

به گزارش نجواخبر، سردار حسن مؤمنی در بازدید از راه‌های هرمزگان گفت: چهار عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز 82 درصد حوادث جاده‌ای در کشور است.

وی گفت: در حوادث جاده‌ای سفر‌های نوروز پارسال، هزار و صد نفر جان باختند و 18 هزار نفر مجروح شدند که امسال نیز روند حوادث افزایشی است و آمار نگران کننده است.

سردار مؤمنی افزود: از هموطنان می‌خواهیم به این چهار عامل توجه ویژه داشته باشند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند، در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.
وی گفت: اکنون هم شاهد باررفت و هم بار برگشت در جاده‌های کشور هستیم که ترفیک در محور‌های کشور پر حجم، اما روان است.

سردار مومنی افزود: فقط در محور‌های شمالی مانند هراز و قزوین- رشت ترافیک سنگین و نیمه سنگین است.
رئیس پلیس راه کشور گفت: توجه نکردن به جلو در سال‌های گذشته عامل 36 درصد حوادث بود که اکنون به چهل درصد افزایش یافته است و ناشی از استفاده از تلفن همراه است.

وی گفت: نیرو‌های پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز برخورد بدون اغماض خواهند داشت، زیرا نود درصد مردم قوانین را راعایت می‌کنند و فقط ده درصد رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند.

سردار مومنی افزود: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته است، ولی بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال به شدت نگران کننده است. تا روز دوم فروردین، حدود هشتصد تصادف در کشور رخ داده است.

وحید سلیمی؛ سخنگوی طرح نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار خدمات ارائه شده از روز 24 اسفندماه 1401 تا روز دوم فرودین‌‎ماه 1402 اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال‌ احمر از 24 اسفند 1401 تا دوم فروردین 1402، در 1520 عملیات پوشش حوادث شرکت کردند که از این تعداد 797 مورد حوادث جاده‌ای، 76 مورد پوشش حوادث جوی، 37 مورد عملیات کوهستان و 8 مورد نیز عملیات در محیط‌های آبی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت به 25 هزار و 872 نفر امدادرسانی شده است. از این تعداد، 1494 نفر خدمات اسکان اضطراری، 637 نفر انتقال به مراکز درمانی، 8876 نفر درمان در محل و 64 نفر نیز، خدمات انتقال به مناطق امن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی طرح نوروزی 1402 جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت 141 مورد عملیات نجات فنی انجام داده و 183 مصدوم سوانح جاده‌ای را رهاسازی کرده‌اند.

سلیمی در مورد آمار انجام عملیات امداد و نجات در استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران با 100 مورد، اصفهان با 84 مورد و فارس با 73 مورد از جمله استان‌هایی هستند که بیشتری عملیات امداد و نجات در آنها انجام شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/26780

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب