رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در گفتگو با نجوا خبر:

جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت بدهی‌ها را بپردازد

جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت بدهی‌ها را بپردازد
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: موضوع افزایش حدود نود درصدی حقوق‌ها در طی سه‌ سال مربوط به بازنشستگان کشوری و لشکری است و مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود.

علی دهقان‌کیا، رئیس ‌کانون بازنشستگان‌ کارگری تهران، در ‌گفت‌وگو با خبرنگار‌ نجواخبر، ‌گفت: در مسئله متناسب‌‌سازی حدودا در دو هفته گذشته مخبر سرپرست ریاست جمهوری حکمی را ابلاغ کرد که وضعیت بازنشستگان‌کشوری، تأمین اجتماعی و لشکری لحاظ شد و براساس آن، منابع متناسب‌‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که مبلغ سه ملیون تومان بوده از محل بند (د) تبصره (۱۵) بودجه سال ۱۴۰۳ تأمین و پرداخت‌ شده است.
وی افزود: موضوع افزایش حدود نود درصدی حقوق‌ها در طی سه‌ سال، مربوط به بازنشستگان کشوری و لشکری است و مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی نمی‌شود و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس درصد افزایش حداقل دستمزد کارگری تعیین می‌شود
پرداخت سه ملیون تومان به حساب بازنشستگان
مسئول کانون بازنشستگان کارگری تهران، گفت: سه ملیون تومان به حساب همه بازنشستگان اعم از حداقل بگیر و غیرحداقل بگیر پرداخت شده است و جلسه بعدی ما بعد از انتخابات برای متناسب‌‌سازی انجام خواهد شد.
علی دهقان‌کیا ادامه داد: پرداخت این سه ملیون تومان به ازای سه ماه ابتدای سال بوده که به تمام بازنشستگان با هر سنواتی تعلق گرفته است.
پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی در سال جاری
مسئول کانون بازنشستگان‌ کارگری تهران گفت: در حدود صد و ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۳ پیشنهاد داده بودیم و با جلساتی که با مجلس برگزار کرده، مجلس همکاری‌هایی انجام داد؛ سپس طرح به شورای نگهبان ارجاع و با مخالفت دولت روبه‌رو شد.
دهقان‌کیا در ادامه گفت: سرانجام با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام مقدار ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد که از محل دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود، قرار است بخشی از این مبلغ برای متناسب‌سازی هزینه شود.
او تاکید کرد: اکنون بیست هزار میلیارد تومان واریز شده اما بدهی هزینه‌های درمان زیاد بوده که در اولویت قرارگرفته و حدودا سیزده هزارمیلیارد تومان بودجه پرداختی برای سه ملیون تومان نیز از همین محل برداشت شده است.
وی افزود: طبق این مصوبه دولت مبلغ صد و سی هزار میلیارد تومان را تا آخر سال‌ بایستی تسویه نماید.
مسئول کانون بازنشستگان کارگری تهران، گفت: در تبصره بند الحاقی ماده ۲۹ برنامه هفتم سازمان تأمین اجتماعی ذکر شده در طول سه سال متناسب سازی در مورد موضوع حداقل بگیرهای سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود.
دهقان‌کیا با بیان اینکه در این زمینه دو بند ذکر شده است، ادامه داد: یکی اینکه دولت بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و بند دیگر لازم الاجرا بودن متناسب‌سازی است.
وی افزود در موضوع پرداخت همسان‌سازی آنطور که باید عمل نکرده‌ایم. اما این طرح برای سایر سطوح پرداختی بوده نه حداقل بگیرها که در تلاش هستیم که به حداقل بگیرها نیز که نادیده گرفتهشده‌اند توجه شود و با توجه به بخش‌نامه مخبر حداقل بگیر‌ها هم شامل این طرح می‌شوند.
مسئول کانون بازنشستگان کارگری تهران، گفت: در بحث حداقل بگیری و غیر حداقل بگیری فرمول خاصی وجود دارد شخصی اگر چند برابر دستمزد دریافتی داشته است در حال حاضر هم با متناسب‌سازی باید آن فاصله احیا شود.
دهقان‌کیا گفت: اگر مستمری شخصی زمان بازنشستگی سه برابر حداقل دستمزد بوده در سال ۱۴۰۳ بایستی مابه التفاوت آن چهل درصد امسال، سی درصد سال دیگر و سی درصد هم سال پس از آن پرداخت شود.
وی افزود: کل مستمری بگیرها حدودا چهار میلیون و ششصد هزار نفر هستند که از این تعداد یک میلیون و پانصد هزار نفر غیرحداقل بگیر هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277362

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.