وزیر کشور:

لغو روادید برای ایام اربعین/ مراسم تحلیف قبل از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود/ داستان پلمب دفتر ترکیش ایرلاین

لغو روادید برای ایام اربعین/ مراسم تحلیف قبل از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود/ داستان پلمب دفتر ترکیش ایرلاین
وزیر کشور در مورد برگزاری مراسم اربعین گفت: زمان خاصی برای برگزاری جلسه تحلیف در قانون اساسی ذکر نشده است، البته تاریخ ۱۵ مرداد نیز ظاهراً قطعی نیست و احتمالاً این مراسم زودتر انجام می‌شود.

به گزارش نجواخبر، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری مراسم اربعین افزود: قرار است فردا یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

وی در مورد تمدید گذرنامه های زیارتی هم اظهار داشت: آنهایی که گذرنامه عادی دارند و مدت کافی دارد می‌توانند از آن گذرنامه استفاده کنند و گذرنامه های زیارتی هم مورد قبول است و می‌توانند استفاده کنند.

وحیدی در پاسخ به سؤالی درباره موعد قانونی برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب گفت: آنچه در قانون اساسی تصریح شده، حداکثر مهلت برای مشخص کردن رئیس‌جمهور جدید بوده که ۵۰ روز در نظر گرفته شده است که این کار انجام شد.

وی افزود: اما زمان خاصی برای برگزاری جلسه تحلیف در قانون اساسی ذکر نشده است. البته تاریخ ۱۵ مرداد نیز ظاهراً قطعی نیست و احتمالاً این مراسم زودتر انجام می‌شود. به هر حال محدودیت‌هایی بوده که باید در نظر گرفته شود. بر اساس توافق و هماهنگی که با رئیس‌جمهور منتخب صورت گرفته، جلسه تحلیف با مدیریت مجلس برگزار خواهد شد و در این رابطه منع قانونی و حقوقی وجود ندارد.

وحیدی در ارتباط با برگزاری سراسری انتخابات به شکل الکترونیک عنوان کرد: ما هرچه در این زمینه پیشرفت داشتیم را حتما به دولت بعد تحویل می‌دهیم. تلاش عمده ما این بود که انتخابات را به سمت ۱۰۰ درصد الکترونیک پیش ببریم و در این راستا گام‌های خوبی هم برداشته شده است. در همین رابطه برنامه ما برای سال آینده این بود که انتخابات الکترونیک به شکل سراسری برگزار شود. ان شاءالله در دولت جدید این اتفاق بیفتد.

وزیر کشور همچنین درباره مشکل پیش آمده برای دفتر ترکیش ایرلاین در تهران گفت: من آن را در جریان نبودم، بعداً در رسانه‌ها دیدم و گزارش دادند که یک تخلف آن‌ها داشتند و با پرسنل نیروی انتظامی درگیر شده بودند پلمب شده بود و امروز هم رفع پلمب شد.

گفتنی است روز گذشته خبری مبنی بر پلمب دفتر ترکیش ایرلاین منتشر شد که علی صالحی، دادستان تهران نیز در پاسخ به اینکه آیا حکم قضائی برای پلمب دفتر ترکیش ایرلاین صادر شده بوده است گفت: هیچ حکم قضائی در این مورد صادر نشده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277432

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.