شاخص بورس 9 هزار واحد افت کرد/ سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار 57 هزار تومانی شد

شاخص بورس 9 هزار واحد افت کرد/ سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار 57 هزار تومانی شد
با کاهش هیجانات در بازار ارز و برقراری آرامش سیاسی در کشور قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز با کاهش محسوس همراه شده است؛ قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان بازگشته است؛ سکه نیز طی یک هفته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت تجربه کرده است.

به گزارش نجواخبر، از هفته گذشته و بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری، با کاهش محسوس هیجانات در بازار ارز استارت کاهش قیمت دلار زده شد و همچنان ادامه دارد.

فعالان بازار ارز می‌گویند برقراری آرامش در شرایط سیاسی کشور مهم‌ترین عامل کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر و امروز بوده است. قیمت دلار قبل از انتخابات تا 62 هزار تومان هم بالا رفته بود ولی بعد از انتخابات و تخلیه هیجانات از بازار و با برقراری آرامش نسبی در فضای سیاسی کشور قیمت دلار با کاهش همراه شد و در معاملات صبح امروز به کانال 57 هزار تومان بازگشت.

بازار طلا در هفته جاری به دلیل بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) طبق سنوات گذشته در سراسر کشور تعطیل است و بازار ارز نیز تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده است؛ بازاری‌ها می‌گویند قیمت طلا و ارز درهفته جاری به دلیل تعطیلی بازارها و عدم انجام معاملات سنگین، تغییر خاصی نخواهد داشت. البته فعالان بازار معتقدند برقراری آرامش سیاسی درکشور و البته منطقه می‌تواند در در روزهای آتی به کاهش بیشتر قیمت دلار کمک کند.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه کاهش قیمت ارز در هفته گذشته را مهم‌ترین عامل کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند و می‌گوید: بهبود شرایط سیاسی کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارزش ریال بالا رفته است.

او با تأکید براینکه با ورود به ماه محرم تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: طی یک هفته گذشته، قیمت سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته است؛ حباب سکه نیز با کاهش یک میلیون و 200 هزار تومانی به محدوده 7 میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت قیمت‌ها در روزهای آتی گفت: با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا در سراسر کشور، در یک هفته آینده قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 365 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 36 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 22 میلیون و 550 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14 میلیون و 580 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2411 دلار است.

شاخص بورس ۹ هزار واحد افت کرد

همچنین در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 5میلیارد و 4میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 3هزار و 858میلیارد تومان در بیش از 229هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 9هزار و 103واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 200هزار و 237واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی کپاد، وبملت و فولاد شد و در مقابل نمادهای معاملاتی مبین، شپدیس و سفارس با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 625میلیون ورقه به ارزش 6هزار و 702میلیارد تومان در 149هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 94واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 533واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی همز، شگویا و تجلی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی آریان، شاوان و مادیرا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277468

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.