محمدولی در گفتگو با «نجوا خبر» مطرح کرد؛

طلا در دو راهی ریزش و صعود/ پیش بینی قیمت طلا در دو ماه آینده

طلا در دو راهی ریزش و صعود/ پیش بینی قیمت طلا در دو ماه آینده
یک کارشناس بازار طلا گفت: با توجه به اینکه تیم اقتصادی رئیس جمهور منتخب مشخص نشده فعلا بازارهای مالی ازجمله بازار طلا در سرگیجه قیمتی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «نجوا خبر»؛ عوامل متعددی در یکی، دو هفته اخیر بازار طلا را در رکود فرو برده است. هرچند اونس جهانی طلا آرام آرام صعود را تجربه کرده است اما کاهش قیمت دلار در داخل توانسته مانع افزایش معنادار طلا در بازار داخل شود.

آنگونه که کارشناسان می‌گویند، بازار طلا در داخل تحت تأثیر دو عامل قیمت دلار در داخل و قیمت اونس جهانی است. بنابراین برای تحلیل قیمت دلار باید این دو فاکتور را مد نظر قرار داد.

اما از دو هفته گذشته با انتخاب رئیس‌جمهور جدید، بازارهای مالی در دو راهی صعود و ریزش قرار دارند. این در حالی است که هنوز تیم اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب انتخاب نشده و معامله گران در انتظار هستند.

اما بازار طلا در یکی، دو ماه آینده چه مسیری را طی خواهند کرد؟

طلای جهانی در حال افزایش قیمت

ابراهیم محمدولی، کارشناس بازار طلا با اشاره به قیمت اونس جهانی می‌گوید: طلای جهانی آرام آرام و به صورت خزنده احتمالا بالا می‌رود. این موضوع را در شش ماهه گذشته نیز شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در بازار داخلی طلا فعلا جو خوش‌بینی حاکم شده است، ادامه داد: دلار در دو ماه گذشته آرام گرفته و ممکن است در این جو خوش‌بینی باز هم پایین‌تر هم بیاید، ولی آنقدر شدید نخواهد بود. شاید مثلا در حدود پنج یا شش درصد که ریزش خیلی سنگینی محسوب نمی‌شود.

رکود در بازار طلا

این کارشناس بازار طلا با اشاره به خوش‌بینی اقتصاد داخل به دلیل انتخاب مسعود پزشکیان می‌گوید: هنوز مشخص نیست تیم اقتصادی رئیس‌جمهور منتخب چه افرادی هستند. بر همین اساس خیلی با قطعیت نمی‌شود گفت که دولت ایشان به کدام سمت خواهد بود. ولی انتظاراتی که الان وجود دارد این است که دولت ایشان احتمالا به سمت مذاکره با آمریکا پیش برود.

محمدولی با تاکید بر تأثیر سرنوشت انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران گفت: ما از الان تا شش ماه آینده احتمالا شاهد اتفاقات خاصی در محیط سیاست خارجی نباشیم تا تکلیف انتخابات آمریکا مشخص شود و ببینیم تیم جدیدشان چطور خواهند بود. تا آن زمان بازار احتمالا بر سر دو راهی خواهد بود، یعنی با اخباری که می‌آید چند روز بالا می‌رود و چند روز پایین می‌آید و نوسان می‌کند.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلاست؟

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا در هفته جاری گفت: قیمت طلا در روز شنبه همچنان با نوسان اندک آغاز به کار خواهد کرد.

محمدولی در پاسخ به این سؤال که آیا الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟ گفت: مردم هر زمان برای مصرف نیاز به خرید طلا دارند خرید خود را انجام دهند هرچند بهتر است زمانی خرید کنند که بازار مانند شرایط کنونی نوعی ثبات دارد.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277512

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب