نجوا خبر گزارش می‌دهد؛

انتظارات از متفاوت‌ترین رئیس‌جمهور کشور

انتظارات از متفاوت‌ترین رئیس‌جمهور کشور
مطمئنا دوران ریاست جمهوری مسعود پزشکیان یکی از سخت‌ترین‌ها برای یک رئیس جمهور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نجواخبر؛ انتخابات چهاردهم برگزار شد و اسم مسعود پزشکیان از صندوق خارج شد تا مردم چشم امید به رئیس‌جمهوری متفاوت داشته باشند
چرا متفاوت؟ زیرا انتظارها از رئیس‌جمهور چهاردهم به مراتب بسیار بیشتر از دیگر رئیس‌جمهورها است، از اقتصاد و مسائل سیاسی گرفته تا اجتماعی و کودکان کار و... که کار این رئیس‌جمهور را سخت کرده است.
در این گزارش نظرات کارشناسان را در مورد انتظارات و اولویت‌هایی که مسعود پزشکیان باید در آغاز دوران ریاست جمهوری‌اش در نظر داشته باشد، بررسی می‌کنیم.
علی جعفری آذر، نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر با بیان اینکه انتظارات ما از رئیس‌جمهور تعهد به اجرای قانون اساسی به ویژه در امور معیشتی مردم است که در شعا‌ر‌های پیش از انتخابات بیان شد، گفت: در موارد دیگر بسط عدالت، تشکیل یک دولت مردمی و پاکدست، ساده زیست، کارآمد و پرتلاش، دولتی که در داخل و عرصه‌های بین‌المللی، کارآمدی داشته باشد، انتظارات ماست.
وی افزود: در همین راستا می‌توان بازار‌های خوب صادراتی برای تجار و تولیدکنندگان ایجاد کرد از طرفی صادرات ما به این کشورها راحت‌تر و از سوی دیگر تأمین بخشی از نیازهای کشور از این بازارها آسان‌تر است.
تقویت تحکیم روابط با کشورهای همسایه
نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست خارجی تلاش برای تحکیم روابط با کشورهای همسایه، اولویت است که بنا به گفته پزشکیان با برنامه اصولی و منظم می‌توان رفع تحریم‌ها را با جدیت به انجام رساند.
جعفری آذر ادامه داد: جایگاه و انتظارات جمهوری اسلامی نباید صرفا به افراد طرف مذاکره گره بخورد باید تضمین‌های محکم از آنها گرفته شود و مذاکراتی که بوده پیگیری شود و نتیجه که رفع مشکلات است حاصل شود.
وی تاکید کرد: در سیاست‌های داخلی، اولویت معیشت مردم است که شامل تقویت کیفیت زندگی مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است؛ شرایط، شرایط تورمی است و درحدود سه ماه آینده و با شروع سال تحصیلی برخی از خانواده‌ها در تغذیه و هزینه‌های بالای این اقلام دچار مشکل هستند.
دولت بدون شعارزدگی و روشنفکرنمایی
نماینده تبریز آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید بدون شعارزدگی و روشنفکرنمایی کمک ویژه‌ای برای مردم به‌خصوص بخش یارانه‌بگیر جامعه انجام دهد، گفت: تا این حوزه تقویت شده و ما بتوانیم شرایط خوبی را در معیشت مردم در کوتاه مدت شاهد باشیم. اصلاح حقوق‌ها اعم از بازنشستگان و سایر سطوح باید بر اساس نرخ تورم باشد که در قانون تکلیف شده است تا بتوانیم به اهداف مورد برسیم.
جعفری آذر ادامه داد: طرح تقویت یارانه‌ها به این دلیل که دارای بستر آماده است، باید به فوریت اجرایی شود. دولت می‌تواند یارانه پرداختی را به استثنا دارو و درمان در بخش‌های دیگر اعم از یارانه سوخت، غذا، آرد، نان و غیره را به صورت کارت اعتباری و غیرنقدی در حساب سرپرستان خانوار شارژ کند.
او گفت: مردم با آن کارت اقلام ضروری خود را تهیه کنند و این اقدام در راستای حمایت از تولید به شمار می‌رود. به هر میزان مصرف گوشت، شیر و لبنیات و ... افزایش پیدا کند کمک به تولید است بدون اینکه رانت و فساد ایجاد شود. امیدوار هستیم که دولت سریع تشکیل شده و وزرا معرفی شوند.
نماینده مجلس دوازدهم، در انتها یکی دیگر از موارد مهم توجه مسعود پزشکان را امنیت‌بخشی به مشاغل جوانان و افزایش سطح درآمد آنها دانست.
انتخاب رئیس‌جمهور مردمی
کامران پولادی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب، از جنس مردم بوده و پنج دوره نمایندگی مجلس و وزارت در کارنامه خویش دارد، گفت: به همین دلیل با مسائل کشور آشنایی کافی دارد؛ هرآنچه رئیس‌جمهور منتخب وعده داده بایستی عمل کند و با برنامه یک تیم قدرتمند اقتصادی امیدواریم سفره‌های مردم رنگین‌تر شود
وی افزود: مهم‌ترین مسئله نزد مردم معیشت، اقتصاد، اشتغال جوانان و مسکن است در مسائل داخلی مهم‌ترین بحث حوزه اقتصادی است که نخست باید مشکل معیشتی که دغدغه مردم است از ذهن مردم پاک شود سپس به مشکلات دیگر کشور به صورت بهتر رسیدگی شود
کمک قوا به یکدیگر
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت، در رابطه به نقش مجلس در پیشبرد اهداف پزشکیان، گفت: ما در مجلس می‌‎توانیم کمک‌کننده باشیم و به طور کلی در مسائل کشور به خصوص در بحث اجرایی مانند سیاست‌گذاری‌هایی که در برنامه‌ها، طرح‌ها و لوایحی که به مجلس ارجاع می‌شود، قوای مختلف باید به هم کمک‌ کنند.
پولادی ادامه داد: هرچه بتوانیم باید از تولید حمایت کنیم؛ بانک‌ها می‌توانند نقش موثری در حمایت از تولید ایفا کنند مانند اعطای وام با بهره کم که این اقدام با کم‌کاری‌هایی‌ که از طرف بانک‌ها صورت گرفته، تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: اگر بانک‌ها از تولیدی‌ها حمایت کنند واحد‌های تولیدی رونق گرفته و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد امکان‌پذیر می‌شود. اشتغال جوانان بهبود می‌یابد امیدواریم این حرکت ایجاد شود.
ارتباط خوب با همسایگان
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت، با بیان اینکه درحال حاضر حدود چهل و هشت درصد از گردش مالی جهان در منطقه خاورمیانه اتفاق می‌افتد که بسیار مهم است، گفت: کشو‌رهای همسایه‌ی خوبی داریم که می‌توانیم ارتباطات‌مان را با آنها بیشترکنیم. طبق بیانات رهبری باید با عزت، مصلحت و حکمت با دنیا ارتباط داشته باشیم.
پولادی در ادامه گفت: نگاه اصلی ما باید به داخل کشور باشد و به داشته‌های خودمان تکیه کنیم و این امر به این معنی نیست که با دنیای بیرون ارتباط نداشته باشیم. درFATF و برجام که مورد تاکید رئیس‌جمهور منتخب است نگاه خوبی وجود دارد.
گزارش: مرجان شرف

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277678

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.