توسعه گردشگری، یک ضرورت جدی‌ست/ لزوم برقراری خطوط پرواز مستقیم میان کیش و کشورهای منطقه

توسعه گردشگری، یک ضرورت جدی‌ست/ لزوم برقراری خطوط پرواز مستقیم میان کیش و کشورهای منطقه
شکی نیست که توسعه گردشگری کیش پیش‌شرط‌های بسیار دارد اما در مجموع این توسعه از مسیر ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود ناوگان حمل و نقل به ویژه خطوط هوایی می‌گذرد. با راه‌اندازی خطوط پروازی منظم و مستقیم میان کیش و کشورهای منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی و همچنین حوزه هندوچین، کیش می‌تواند به یک «مقصد بالقوه» برای گردشگرانِ پُرتعدادِ این کشورها بدل شود.

به گزارش نجوا خبر، توسعه گردشگریِ کیش یک ضرورت است، ضرورتی که جابه‌جایی دولت‌ها و روی کار آمدن یک کابینه جدید، آن را برجسته‌تر و پررنگ‌تر می‌سازد. در روزهای گذشته، «رحیم سرهنگی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از جذب گردشگر خارجی به عنوان مهم‌ترین رویکرد این سازمان در راستای توسعه و رونق این منطقه و عامل ارتقا کیفیت خدمات مراکز گردشگری یاد کرد. او در نشستی با مدیران عامل و چند عضو هیئت مدیره و مشاورِ شرکت های هواپیمایی روسی و ترکی، با پیشنهاد و استقبال از میزبانی کیش به عنوان پایگاه منطقه‌ای خطوط پروازی شرکت های هواپیمایی خارجی از جمله روسیه، ترکیه و ارمنستان، بر برقراری و راه اندازی خطوط پروازی در مسیر کیش و کشورهای واقع در آسیای مرکزی تاکید کرد و افزود: با راه اندازی خطوط پروازی و استمرار آن، شرکت های هواپیمایی فعال خارجی از تسهیلات فرودگاهی برخوردار خواهند شد.
شکی نیست که توسعه گردشگری کیش پیش‌شرط‌های بسیار دارد اما در مجموع این توسعه از مسیر ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود ناوگان حمل‌ونقل به ویژه خطوط هوایی می‌گذرد. با راه‌اندازی خطوط پروازی منظم و مستقیم میان کیش و کشورهای منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی و همچنین حوزه هندوچین، کیش می‌تواند به یک «مقصد بالقوه» برای گردشگرانِ پُرتعدادِ این کشورها بدل شود.
اما مسئله اینجاست که در حمل‌ونقل هوایی و برقراری خطوط پروازی، باید منافع ملی و حداکثرسازیِ درآمدزایی دلاری مد نظر قرار بگیرد؛ به این ترتیب که بهتر است تا حد امکان به جای ارائه خدمات میزبانی به خطوط هوایی کشورهای خارجی، خطوط هوایی ملی توسعه یابند و در مسیر کیش و کشورهای فوق‌الذکر پرواز روزانه داشته باشند تا درآمد حاصل از این پروازها به جیب شرکت‌های هواپیمایی وطنی برود و از سوی دیگر، ناوگان هوایی کشور با استقبال مردم منطقه مواجه شده و محبوبیت کسب کند.
تردیدی نیست که توسعه خدمات شرکت‌های هواپیمایی داخلی با محوریت جزیره کیش و با هدف توسعه گردشگری این جزیره، باید یکی از اهداف اصلی وزارت اقتصاد و مدیران مناطق آزاد در دولت جدید باشد؛ مدیران نباید فرصت‌سوزی کنند؛ می‌توان از نشست‌ها، گفت‌وگوها و تعاملات منطقه‌ای، دوجانبه و چندجانبه برای ری‌برندینگِ جزیره کیش و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی استفاده کرد و مسافران خارجی را به جزیره‌ی زیبایی هدایت کرد که از قطب‌های گردشگری جهان، هیچ کم ندارد.....

مرتضی بلوکی(کارشناس رسانه)

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277690

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.