تغییر آرایش نظامی آمریکا در منطقه/ آماده‌سازی برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل

تغییر آرایش نظامی آمریکا در منطقه/ آماده‌سازی برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل
پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال تقویت نیروهای خود در خاورمیانه برای آماده‌سازی برای حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است و کشتی‌های جنگی و جت‌های جنگنده بیشتری به منطقه ارسال می‌کند.

به گزارش نجواخبر، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال تقویت نیروهای خود در خاورمیانه برای آماده‌سازی برای حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است و کشتی‌های جنگی و جت‌های جنگنده بیشتری به منطقه ارسال می‌کند.

سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که دولت بایدن متقاعد شده است که ایران به تلافی ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران به اسرائیل حمله خواهد کرد و برای مقابله با آن آماده می‌شود.

مقامات ایالات متحده می‌گویند که آنها انتظار دارند هرگونه اقدام تلافی جویانه ایران مشابه حمله آنها به اسرائیل در 13 آوریل باشد، اما به طور بالقوه از نظر دامنه وسیع‌تر، و همچنین می‌تواند حزب الله لبنان را نیز درگیر کند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایلات متحده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در حالی که دولت بایدن به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن سلسله ترورهای اسرائیل در بیروت و تهران به جنگ منطقه‌ای است، تلفنی گفت‌وگو کردند. کاخ سفید اعلام کرد: «رئیس‌جمهور درباره تلاش‌ها برای حمایت از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدها، از جمله در برابر موشک‌های بالستیک و پهپادها، شامل استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده، بحث کرد.»

پنتاگون گفت که وزیر دفاع آستین به ناو یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن دستور داده که جایگزین گروه ضربتی ناو یو‌اس‌اس تئودور روزولت شود که در حال حاضر در منطقه مستقر است.

آستین همچنین دستور ارسال رزمناوها و ناوشکن‌های دیگری را به مناطق فرماندهی مرکزی ایالات متحده و فرماندهی اروپا و ایالات متحده، صادر کرد که دارای سیستم AEGIS برای رهگیری موشک‌های بالستیک هستند.

پنتاگون گفت: «وزارت همچنین در حال انجام اقداماتی برای افزایش آمادگی ما برای استقرار سامانه دفاع موشکی بالستیک زمینی بیشتراست.»

آستین همچنین دستور استقرار یک اسکادران جت جنگنده اضافی به خاورمیانه را صادر کرد.

به گفته پنتاگون، تصمیم برای تقویت نیروهای آمریکایی در منطقه پیش از اقدام احتمالی منطقه‌ای توسط جمهوری اسلامی ایران یا شرکا علیه اسرائیل صورت می‌گیرد.

پنتاگون گفت: «وزیر آستین دستور تعدیل تغییر وضعیت نظامی ایالات متحده را داده که برای بهبود حفاظت از نیروهای ایالات متحده، افزایش حمایت از دفاع از اسرائیل و اطمینان از آمادگی ایالات متحده برای پاسخ‌گویی به موارد احتمالی مختلف طراحی شده است.»

پنتاگون گفت، آستین مه روز جمعه با هم‌تی اسرائیلی خود یوآو گالانت، صحبت کرد، او را در مورد نیروهای جدیدی که به منطقه می‌فرستد به روز کرد و بر عزم ایالات متحده برای کمک به اسرائیل برای دفاع از خود در برابر جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله تاکید کرد.

پنتاگون گفت آستین به گالانت گفته است که «تنش بیشتر اجتناب ناپذیر نیست و همه کشورهای منطقه از تنش‌زدایی از جمله از طریق تکمیل آتش‌بس غزه و توافقنامه آزادی اسرا سود خواهند برد.»

وزارت دفاع اسرائیل گفت که گالانت به آستین بر اهمیت همکاری با ائتلافی از شرکا و متحدان در منطقه برای شکست حمله ایران تاکید کرد.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین تاکید کرد که متعهد به «دستیابی سریع به توافقنامه آتش‌بس و اطمینان از بازگشت اسرا به اسرائیل است.»

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277882

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب