نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با نجوا خبر:

انتخاب اصلح برای وزارت کار/ تفکر لیبرالیسم بازاری، ممنوع!

انتخاب اصلح برای وزارت کار/ تفکر لیبرالیسم بازاری، ممنوع!
نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: صرفا نام علیرضا محجوب در راس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند سکینه قلبی باشد برای کسانی که انتظار دارند در آینده وزیر حامی آنها باشد و بتواند مطالبات آنها را پاسخگو باشد.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر با بیان اینکه باید به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت که مورد اقبال مردم قرارگرفت و توانست چهاردهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران شود، ادامه داد: با شناختی که از شخصیت رئیس‌جمهور داریم، کارگران انتظار دارند که در فرصت چهار ساله این دولت، تصمیمات و انتخاب‌های صحیحی صورت پذیرد و دستاوردهای چشم گیری داشته باشد.

وی افزود: اکثر جامعه در انتظار انتخاب اعضای کابینه، وزرا و مسئولین مرتبط هستند، حوزه‌های بسیار مهم و تأثیرگذاری وجود دارد که اهمیت آن‌ها کمتر از حوزه انتخاب وزرا نیست.

اهمیت رأی اعتماد مجلس به وزرا

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: با بیان اینکه تقریباً تمام جامعه ایران مخاطب وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بوده انتخاب شخصی در رأس این وزارتخانه برای تمام جامعه اهمیت دارد، گفت: به‌خصوص برای کارگران و بازنشستگان که حدودا 14 میلیون نفر و با احتساب خانواده‌های آنها حدود 53 درصد جامعه را در بر می‌گیرند.

وی ادامه داد: سایر صندوق‌های بازنشستگی مانند صندوق کشوری و فولاد نیز متاثر از انتخاب این وزیر هستند.

این فعال کارگری گفت: بخش تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی است که زیرساخت این بخش تا حدود زیادی به عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه مرتبط می‌شود و از این حیث بسیار مهم است اما به رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته، در این حوزه دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم.

حیدری ادامه داد: در حوزه کارگری نیز با چالش‌های زیادی مواجه هستیم؛ ذینفعان که عموما کارگران هستند اعتقادشان بر این است که عدالت اجتماعی و اقتصادی برای این قشر تاکنون محقق نشده و همچنان مطالبه‌گر هستند.

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: مستمری‌بگیران و اقشار دیگر جامعه مطالبه‌گرانی هستند که اعتقادشان بر این است‌که به آن حقوقی که باید داشته باشند تاکنون نرسیده‌اند و بسیاری از آن‌ها در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و وضعیت درآمدی مناسبی ندارند.

خلا‌های دولت‌های پیشین

وی گفت: در دولت پزشکیان عقب افتادگی‌ها و خلا‌هایی به ارث رسیده که حاصل عملکرد نادرست دولت‌های گذشته است. اگر این مشکلات حل نشود، در سال‌های آینده با چالش‌های بزرگ در حوزه اجتماعی روبه‌رو خواهیم شد؛ به همین دلیل، شخصی باید در رأس این وزارتخانه فارغ از مناسبات سیاسی و جناحی قرار بگیرد که توان حل چالش‌ها را داشته باشد.

وی افزود: باید این مهم مورد توجه قرارگیرد که شخص اصلح برای این وزارتخانه شرایط مناسبات اقتصادی را درک کرده و درتصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها درک کامل و جامعی از وضعیت اقتصادی داشته باشد.

تفکر لیبرالیسم بازاری، ممنوع

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تفکر لیبرالیسم بازاری به هیچ عنوان نباید در این دستگاه و به خصوص در مقطع کنونی که جامعه مخاطب تحت انواع فشارها است تصدی‌گر امور شود. آنچه مسلم است صاحب‌نظران و کارشناسان و کسانی که دارای شناخت از وزارت‌خانه هستند، اطمینان دارند که در بین تمام کاندیدا‌ها که خود را لایق و شایسته این جایگاه می‌دانند محجوب نسبت به دیگران از لحاظ تفکرات ارزشی، تجربه، علم و هم‌چنین از نظر سوابق و رزومه‌ایی که در این حوزه دارد شایسته‌تر از دیگران بوده و این را تمام صاحبنظران قبول دارند.

حیدری ادامه داد: روسای کمیسیون اجتماعی ادوار مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی نیز از پزشکیان درخواست داشتند به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی که محجوب دارد به عنوان کاندید وزارت کار معرفی شود.

وی افزود: صرفا نام محجوب در رأس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌تواند سکینه قلبی باشد برای کسانی که انتظار دارند که در آینده وزیر حامی آنها باشد و بتواند مطالبات آنها را پاسخ‌گو باشد.

اصلح‌تر از محجوب؟

وی با بیان اینکه به عقیده وی شخصیتی اصلح‌تر از محجوب در کاندیدا‌های مورد نظر وجود ندارد گفت: بنده اسائه ادب به کاندیدا‌های محترم نمی‌کنم و تمام کاندیداها شایسته و توانمند هستند. اما در بین کاندیدا‌های مورد نظر و با توجه به ویژگی‌ها و شرایط جامعه، انتخاب اصلح محجوب است.

این فعال کارگری افزود: به عنوان مثال اگر در شرایط اقتصادی و اجتماعی دیگری بودیم که وضعیت مطالبه‌گری در جامعه شدت نداشت به احتمال زیاد می‌توانستیم در مورد دیگر کاندیداها صحبت کنیم. عقیده بنده بر این است محجوب، شخصیت،کاریزما و اقبال عمومی را در بین کارگران داراست و از گذشته تاکنون روابط خوبی با کارگران داشته است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/277923

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب