نجوا خبر از نمایشگاه لوازم خانگی گزارش می‌دهد:

نقش پررنگِ «لوازم خانگی» در ارزآوری و اقتصاد/ تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه مشکل دارند

نقش پررنگِ «لوازم خانگی» در ارزآوری و اقتصاد/ تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه مشکل دارند
۲۴ امین نمایشگاه لوازم‌خانگی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد. این نمایشگاه که شاید بتوان تنها نمایشگاهی لقب داد که در آن شاهد مراجعه آحاد مردم بدون تخصص خاصی در کنار متخصصان و شاغلان صنف لوازم خانگی بودیم، از همان روز نخست بسیار پرشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، فرشاد براتی، مدیرعامل شرکت تابناک توسعه فیدار، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی و در ۱۳ سالن در نظر گرفته شده است، تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی بزرگ، کوچک، تولیدکنندگان قطعات، حرارتی و برودتی‌ها حضور داشتند که به معرفی آخرین محصولات خود پرداختند.
وی افزود: لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ کشور است که با ۶۰۰ واحد تولیدی فعال، برای یک میلیون نفر در کشور اشتغال‌زایی کرده است و با ارزش افزوده ۱۵ درصدی گردش مالی ۶.۵ میلیارد دلاری دارد و نقش بسزایی در ارزآوری و اقتصاد کشور ایفاء می‌کند.

براتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شده است، گفت: اعضای انجمن تولیدکننده ۸۵ درصد محصولات بازار هستند.

هم‌چنین مراسم رونمایی از دستاوردهای نوین کارخانجات لوازم خانگی در حاشیه نمایشگاه برگزار شد که شرکت‌های فعال در این صنعت به معرفی جدیدترین دستاوردهای فناورانه خود پرداختند.

نمایشگاه ۲۴ ام از روز نخست با استقبال گسترده تولیدکنندگان بزرگ و کوچک لوازم خانگی مواجه شد و شلوغی و شور و نشاط در تمام غرفه‌های آن مشاهده شد.

دبیر انجمن لوازم خانگی نیز با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان صنف لوازم خانگی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه با توجه به ساز و کار بورس یکی از معضلاتی است که درگیر آن شده‌ایم، گفت: متأسفانه تأمین مواد اولیه مانند؛ فولاد، مس و پتروشیمی به حد کافی نیست و با قیمت‌ مناسب به دست تولیدکننده نمی‌رسد که باید به طور جدی به این موضوع توجه کرد. تصمیمات داخلی، تکانه‌های بیرونی، بورس، مشکل در تأمین نقدینگی و ... نیز از دیگر مشکلات ما است.
هاشمی افزود: تأمین مواد اولیه نخستین گام در تولید، صادرات و توسعه است از اینرو، انجمن لوازم خانگی به عنوان تنها انجمن ملی باید پیگیری‌های مناسب را انجام دهد و سیاست سرکوب قیمتی و اقتصاد دستوری را رعایت کند و اعتراض‌ها را به گوش دست‌اندرکاران برساند.

دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه در یکی از خبرگزاری‌ها اعلام شد که برخی از شرکت‌ها نمایشگاه را تحریم کرده‌اند، گفت: زمانی که مقام رهبری و رئیس‌جمهوری از وفاق ملی صحبت می‌کنند بیان تحریم نمایشگاه خلاف مصالح مملکت است. تولیدکنندگان نشان داده‌اند که در بدترین شرایط کشور، بازار و نیاز میهن را تأمین می‌کنند.

با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگی نظیر بلانتون، کلور، گلدیران و... در این نمایشگاه حضور داشتند، به نظر می‌رسد موضوع تحریم صحت نداشته باشد و 24 امین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی با استقبال بسیار مناسب مردم، فعالان، تولیدکنندگان و مسئولان دولتی و خصوصی به کار خود پایان داد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/288127

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب