دفاع آخر پزشکیان: خودتان می دانید، عراقچی، خطیب، مومنی، کاظمی، سیمایی صراف و نصیرزاده را بدون هماهنگی معرفی نکردیم

دفاع آخر پزشکیان: خودتان می دانید، عراقچی، خطیب، مومنی، کاظمی، سیمایی صراف و نصیرزاده را بدون هماهنگی معرفی نکردیم
مسعود پزشکیان پشت تریبون رفت و در دفاع آخر از کابینه پیشنهادی اش گفت: همه وزرای پیشنهادی این پیمان را بسته ایم که در چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه هفتم هم قسم شویم و تلاش خواهیم کرد که آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش نجواخبر، آخرین جلسه صحن علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور و رأی اعتماد به آنها آغاز شد.

در ابتدای این جلسه، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور با درخواست هیئت رئیسه پشت تریبون رفت تا آخرین دفاعیه خود از کابینه پیشنهادی خود را انجام دهد.


وی گفت: از هیئت رئیسه و نمایندگان تشکر می‌کنم، از نمایندگان عزیزی که در جهت موافقت یا نقد وزرای پیشنهادی صحبت کردند قدردانم.

اهم اظهارات رئیس‌جمهور را بخوانید؛

*آنچه که ما امروز در این برهه تاریخ نیازمندیم وفاق، انسجام و وحدت داخلی است. قطعا معنای این وحدت و وفاق این نیست که هرکدام از ما از سلایق و دیدگاه های خود برگردیم، معنایش این است که در چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه هفتم باید به یک نگاه مشترک برسیم.

*همه وزرای پیشنهادی این پیمان را بسته‌ایم که در چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه هفتم هم قسم شویم و تلاش خواهیم کرد که آن را عملیاتی کنیم.

*امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و شما ما را در این چارچوب ارزیابی کنید و عملکرد ما را پیگیری کنید.

*باز به آن باور و اعتقادم برمی گردم، چون من بر اعتقاد و علم خود پایبندم، عزیزانی که اینجا به عنوان کاندیدا معرفی شدند از یک گروه و سلیقه و جناح نیستند، مجموعه سلایق و نگاه‌ها هستند اما در چشم انداز و سیاست های کلان و قانون برنامه مشترک هستیم، قول می‌دهیم که این سیاست‌ها را اجرا کنیم، بر حرفی که می‌زنیم پایبندیم و روی وعده های خود می‌ایستیم.

*وزرای پیشنهادی برای اجرای قانون برنامه و سیاست های کلی هم قسم و هم پیمان شده‌اند.

*با همدیگر پیمان بستیم قول دادیم که با شما تعامل کنیم حتما با شما تعامل خواهیم کرد حتما تلاش خواهیم کرد که با مشورت شما و مشورت کارشناسان و متخصصین برای مملکت در جهت اجرای این قانون تلاش کنیم.

*وقتی می‌گویم قول می‌دهم و این پیمان را می‌بندم این پیمان دو طرفه است یک طرفه نمی‌تواند پیمان بسته بشود.

*چه کسی گفته آقای ظفرقندی با ولایت نیست. چرا می‌خواهید او را از کشتیِ نظام پیاده کنید. از هیچی سردر نیاورم از بهداشت و درمان سر در می‌اورم، اعتماد کنید. اینگونه نیست که کسی بیاید و جهت‌گیری او در مقابل ولایت و سیاست باشد و من با او کنار بیایم، در مناظرات هم با قدرت از ولایت و اعتقاد و انقلاب دفاع می‌کردم و می‌کنم و در دانشگاه تهران جلسه گذاشته بودم برویم ببیند چه گفته‌ام، من که کوتاه نمی‌آیم، چه کسی گفته اینها در مقابل ولایتند.

*چرا دارید کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم، همه وزرای بهداشت و درمان قبلی آقای ظفرقندی را تأیید کردند، راست یا چپ، آدم سالم، صادق، جبهه‌ای، جانباز.

*دنیامالی و نوری و علی‌آبادی، دونفر از اینها که در مجلسند و دوستان شما هستند، خوب یا بد ما دو نفر را از مجلس انتخاب کرده‌ایم، البته خود ما هم مجلسی هستیم، ۴ دوره با شما بودیم این دوره هم در خدمتتان بودیم و از مجلس به ریاست جمهوری رفتیم

*باور دارم که ما باید با شما تفاهم کنیم و دست به دست هم بدهیم و برویم، این را باور دارم و شعار نمی‌دهم، تا اینجا هم که دیدید سعی کردم با وفاق و همدلی با شما بیایم همه کسی را که باید با آنها وفاق داشته باشیم سعی کردم با وفاق بیایم.

*حداکثر تفاهم و تعامل را با همه کسانی که باید توافق کنیم، داشتیم. سازمان های امنیتی، سپاه و سازمان اطلاعات و همه کسانی که باید با هم توافق کنیم، این کار انجام شده و سپس فهرست معرفی شد.

*آقای سیدعباس صالحی قبول نمی‌کرد وارد کابینه شود، چندبار حرف زدیم اما قبول نکردند، رفتم پیش رهبری و گفتم این فهرست است، این موضوع را به رهبری گفتم ایشان تماس گرفت و فرمودند ایشان به دولت بیایند.

*خانم صادق مالواجرد نیز مورد تأیید رهبری انقلاب بودند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/298357

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب