رئیس ستاد مرکزی اربعین:

خط قرمز ستاد مرکزی اربعین، امنیت زائران است

خط قرمز ستاد مرکزی اربعین، امنیت زائران  است
میراحمدی، خط قرمز ستاد مرکزی اربعین را امنیت و سلامت زائران حسینی برشمرد و گفت: هم اکنون شرایط بسیار ایده آل و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می شود.

به گزارش نجوا خبر، «سید مجید میراحمدی» شامگاه (جمعه 2 شهریورماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه از اعزام حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه کشور برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین به عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ نیز به کشور بازگشتند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در عراق باقی ماندند که در حال بازگشت به کشور هستند و طی سه روز آینده به کشور باز خواهند گشت.

وی تصریح کرد: رفت و بازگشت تدریجی توسط زائران اتفاق بسیار خوبی در اربعین امسال بود که رضایتمندی طرف عراقی را در پیش داشت و این مهم در تردد آسان زائران کمک شایانی کرد.

میراحمدی با بیان اینکه تا یازدهم ماه صفر حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار زائر عازم عراق شدند، گفت: وضعیت رفت و آمد و عدم توفق در مرزهای هشت گانه از اتفاقات مطلوب اربعین امسال بود.

وی اظهار کرد: به لحاظ حمل‌ونقل نیز امسال مشکلی در مرزهای کشور و در عراق مشاهده نشد، بر اساس توافقاتی که از قبل با کشور عراق داشتیم تمامی نقاط ضعف از جمله مهیا شدن وسیله ایاب و ذهاب برای زائران اجرایی شد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، با قدردانی از همکاری کشور عراق گفت: در عراق به لحاظ تعداد خودرو و کنترل کردن قیمت‌ها مشکلی پیش نیامد و زائران با کمترین دغدغه عازم کربلا شدند و به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به شدت یافتن موج بازگشت زائران به کشور اظهار کرد: خط قرمز ستاد مرکزی اربعین امنیت و سلامت زائران حسینی است، هم اکنون شرایط بسیار ایده آل و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می‌شود.

میراحمدی گفت: در مرز شلمچه بدلیل ایجاد زیرساخت‌ها رضایتمندی زائران را شاهد بودیم، در همه حوزه‌های اداری، انتظامی و مردمی خدمات‌رسانی به زائران در این هوای گرم بسیار مناسب بود و این خدمات باعث تردد آسان زائران بود.

وی گفت: اتاق جنگ روانی معاندان و دشمنان تشکیل شد و فضای رعب آور در داخل ایران و عراق ایجاد کردند و تلاش داشتند این حماسه بزرگ حسینی را تحت الشعاع قرار دهند که در این هدف ناکام ماندند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/298367

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب