رئیس واحد تولید آب سرد و گرم، دمین و بخار خبر داد:

تأمین نیازهای سرمایشی و برودتی واحدهای تولیدی با افزایش سطح آماده‌به‌كاری در ناحیه انرژی و سیالات

تأمین نیازهای سرمایشی و برودتی واحدهای تولیدی با افزایش سطح آماده‌به‌كاری در ناحیه انرژی و سیالات
رئیس واحد تولید آب سرد و گرم، دمین و بخار از ناحیه انرژی و سیالات، از تأمین نیازهای سرمایشی و برودتی واحدهای تولیدی با افزایش سطح آماده به‌کاری و تمهیدات پیش‌بینی‌شده در ناحیه انرژی و سیالات خبر داد.

محسن ستاری با اشاره به اینکه یکی از وظایف این واحد تولید آب سرد (چیلد واتر) با دبی تقریبی 3 هزار مترمکعب بر ساعت و با دمای 5 تا 8 درجه است گفت: آب سرد تولیدشده از طریق شبکه مخصوص و از طریق واحد توزیع سیالات به نواحی تولیدی ازجمله آهن‌سازی، فولادسازی و نورد گرم ارسال و پس از تبادل حرارت با تجهیزات و فرایندهای حساس به دما، با اختلاف دمای میانگین 8 درجه به واحد تولید آب سرد و گرم و بخار و دمین برگشت داده می‌شود. بخشی از آب سرد تولیدی نیز در اختیار واحد تهویه مطبوع قرار می‌گیرد تا عملیات برودتی و سرمایشی ساختمان‌های اداری، اتاق برق و مراکز سرور بخش اتوماسیون و کنترل فرایندهای نواحی را پشتیبانی کند. ازاین‌رو تأمین برودت لازم جهت کنترل و تداوم فرایندهای عملیاتی در نواحی یاد‌شده از اهمیت زیادی در پشتیبانی از تولید به‌خصوص در فصول گرم سال دارد.

وی در ادامه افزود: تابستان سال جاری یکی از گرم‌ترین فصول تجربه‌شده در طول فعالیت شرکت فولاد مبارکه بود که متعاقب آن نیازمندی‌های برودتی و سرمایشی واحدهای عملیاتی بیش از هر زمان دیگری بود. بر این اساس و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از سال گذشته، واحد تولید آب سرد و گرم و دمین و بخار (IWP) اقدام به انجام زودهنگام تعمیرات اساسی تمامی تجهیزات اعم از مبردها (10 عدد چیلر در واحد PU15 و PU17) و متعلقات خط انتقال در این واحد نمود و هم‌زمان با برنامه‌ریزی دقیق و کنترل متغیرهای فرایندی در سه سیکل گردشی مشتمل بر سیال فرایند، سیال سرویس و گاز مبرد در چیلرها و همچنین افزایش دوره‌های اورهال به‌صورت جزء‌جزء و متوالی آن‌هم در حین فرایند بهره‌برداری، تمامی نیازهای برودتی واحدهای عملیاتی از نظر کمّی و کیفی تأمین کرد.

به گفته ستاری با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن تانک انبساط در واحد PU15، کنترل فشار سیال فرایند ارسالی به واحدهای عملیاتی با هزینه کمتر و پایداری بهتر تسهیل گردید.

رئیس واحد تولید آب سرد و گرم، دمین و بخار تصریح کرد: انجام اقدامات فوق که مرهون تلاش مجدانه و شبانه‌روزی کارکنان بهره‌بردار و تعمیرات این واحد از ناحیه انرژی و سیالات است، موجب گردید تا در سایه موفقیت حاصل‌شده، تجربه گرانبهایی برای شرایط مشابه آینده حاصل گردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش توان و تاب‌آوری شرکت در شرایط بسیار گرم آب‌وهوایی که به دلیل تغییرات اقلیمی به سیستم‌های مبرد تحمیل می‌شود، این واحد در نظر دارد تا عملیات طراحی، نصب، اجرا و بهره‌برداری از یک برج خنک‌کننده را به‌منظور اصلاح و تثبیت راندمان عملکرد چیلرها در سال‌های آتی به انجام رساند.

ستاری در خاتمه از زحمات کارکنان تعمیرات و بهره‌بردار واحد تولید آب سرد و گرم، دمین و بخار و همچنین حمایت‌های مدیریت ناحیه انرژی و سیالات و سایر واحدهای همکار و پشتیبان در تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در این طرح و پشتیبانی از خطوط تولیدی، قدردانی کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/308915

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.