درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای افزایش مجدد تعرفه‌های پزشکی

درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای افزایش مجدد تعرفه‌های پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی، گفت: غیرواقعی بودن تعرفه‌ها منجر به ایجاد مشلات در بیمارستان‌ها، افزایش پرداختی از جیب مردم و افت کیفیت و کمیت خدمات درمانی شده و مشکلات نیروی انسانی و مهاجرت را تشدید می‌کند.

به گزارش نجوا خبر، سید رضا رئیس کرمی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور رئیس‌جمهور افزود: واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی ضروری بوده و در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است زیرا دستکاری شدید در اعمال تعرفه های غیرواقعی مشکلات نظام سلامت را زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: تعرفه‌ها از عوامل کلیدی در سیستم بهداشت و درمان است، با توجه به تغییرات سریع در زمینه های اقتصادی و سیاسی باید با واقعی شدن تعرفه های پزشکی خدمات بهداشتی، عدالت اجتماعی و دسترسی همگان به امکانات و تجهیزات درمانی ایجاد شود.

رئیس کرمی اظهار داشت: ایجاد شفافیت در نظام تعرفه گذاری ضروری بوده زیرا به رضایتمندی پزشکان و مؤسسات درمانی کمک می‌کند و در واقع اصلاح تعرفه‌ها به نفع اقشار محروم بوده و ضروریست مدیریت بهتر در این زمینه انجام شود.

صرفا با چند تست نمی‌شود نخبگان را شناسایی کرد

افشین راهدار یکی از دانشجویان علوم پزشکی در این مراسم اظهار کرد: با گرفتن چند تست نباید شناسایی و پرورش نخبه را انجام داد، بلکه این کار باید با سیستم‌های هوشمند صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های مالی و معنوی برای فعالیت‌های علمی نخبگان، افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که نخبگان حمایت شوند و برای تأمین معاش دست به هر شغلی نزنند و بتوانند بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود متمرکز شوند.

این دانشجوی علوم پزشکی یادآورشد: ارتباط مسئولان با نخبگان بیش از پیش باید افزایش یابد و پایش مستمر نخبگانی با روش‌های علمی و هوشمند انجام شود تا در حوزه تخصصی خود فعالیت‌های موثری داشته باشند.

راهدار با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی در جامعه عنوان کرد: عدالت آموزشی و میزان دسترسی مناطق مختلف کشور به ابزارهای آموزشی در راهیابی به دانشگاه اهمیت بسیاری دارد، اکنون سازو کار برای ورود به دانشگاه اشکالات جدی دارد.

وی ادامه داد: تأثیر قطعی معدل بر کنکور دارای ایرادات جدی است و مغایر با شعارهای دولت مبتنی بر عدالت آموزشی است که باید در این جهت اقدامات موثری صورت گیرد.

این دانشجوی علوم پزشکی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: بیان چالش‌ها و مشکلات موجود و عنوان دلایل مهاجرت نخبگان به این معنی نیست که این افراد دل در گرو این کشور ندارند و به فکر آینده کشور نیستند اتفاقا این موضوع برعکس است و ما به قدرت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افتخار می‌کنیم و برای روزهای سخت تربیت شده‌ایم.

راهدار یادآورشد: رئیس‌جمهور محترم به درستی با شرایط کنونی و گفتمان وفاق اقدامات شایسته را با گرایش‌ها و قومیت‌های مختلف انجام داده‌اند و برای داشتن این روحیه از ایشون تشکر می‌کنیم و امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی خود را در ارتباط با حفظ و منزلت جامعه ادامه دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/309337

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب