مروری بر آخرین تحولات لبنان و فلسطین؛ از افزایش آمار شهدا تا انهدام تجهیزات صهیونیست‌ها

مروری بر آخرین تحولات لبنان و فلسطین؛ از افزایش آمار شهدا تا انهدام تجهیزات صهیونیست‌ها
درحالی که جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران غزه ادامه می دهند، جنگ در جبهه شمالی تشدید شده و حزب الله تهدید کرده است که حیفا را نیز به کریات شمونه تبدیل می کند.

به گزارش نجواخبر، رسانه‌های عبری زبان به عملیات موشکی نیروهای حزب الله طی ساعات گذشته علیه اراضی اشغالی واکنش نشان دادند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که عملیات موشکی حزب الله، دیروقت و در زمان نامتعارف و غافلگیرانه‌ای صورت گرفت و همین مسئله باعث شد ده‌ها هزار صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کنند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند که حدود ۵۰ موشک از سمت لبنان به سمت منطقه صفد واقع در اراضی اشغالی شلیک شد و در جریان این حمله چندین صهیونیست زخمی شدند.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که در ساعت ۲:۳۰ به وقت محلی توپخانه رژیم صهیونیستی را در منطقه دلتون هدف حمله موشکی قرار داد.

همچنین مواضع نظامیان صهیونیست در دیشون هدف حمله موشکی نیروهای لبنانی قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از تامیر هایمن رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در سایه عدم تفکر در خصوص پایان جنگ، تل‌آویو در برابر جنگی بی‌پایان قرار دارد که آن را به سمت شکستی استراتژیک و دردناک پیش می‌برد که می‌تواند برتری نسبی اسرائیل را از بین ببرد.

وی تصریح کرد که با وجود اینکه حزب الله ضربات سختی دریافت کرد و حماس نیز آسیب‌هایی دیده است، اما سناریوهای دردناک‌تر برای اسرائیل باقی مانده است.

در همین رابطه «شان رفن» مسئول سابق سرویس جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز ابراز داشت که سرعت بهبود شرایط حزب الله بسیار زیاد بود و تل آویو اگر می‌خواهد توانمندی‌های بیشتری از این حزب را در معرض آسیب قرار دهد، باید به این نکته توجه داشته باشد.

این مسئول شاباک می‌افزاید که حزب الله یک سازمان بسیار قوی و منظم است که تسلسل فرماندهی در آن وجود دارد و این سازمان آموزش دیده و مسلح است.

شان رفن می‌افزاید که آسیب‌هایی که حزب الله دریافت کرد باعث تسلیم شدن آن نشد و این حزب همچنان عناصر قدرت بسیار زیادی را در اختیار دارد.

رئیس سابق سرویس جاسوسی امان: اسرائیل به سمت شکستی استراتژیک پیش می‌رود

لغو پروازهای بین‌المللی به اراضی اشغالی ادامه دارد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا پروازهای خود را میان نیویورک و تل آویو تا مارس ۲۰۲۵ متوقف می‌کند.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نیز گزارش داد که شرکت هواپیمایی ایتای ایتالیا پروازهای خود را به اراضی اشغالی تا ۳۰ نوامبر آتی لغو می‌کند.

روز گذشته نیز نشریه صهیونیستی گلوبس در گزارشی نوشت که بعد از تلاش‌های سران تل آویو برای قانع کردن آژانس‌های هواپیمایی اروپایی با هدف عدم لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی تا پایان اکتبر جاری، بسیار از این آژانس‌ها هنوز درخواست رژیم صهیونیستی را نپذیرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: شرکت هواپیمایی مجارستانی با نام « Wizz Air» تمام پروازهای خود را تا ۲۳ اکتبر جاری و شرکت لهستانی « LOT» نیز پروازهای خود را تا ابتدای نوامبر لغو کرده‌اند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اذعان کرد که برآوردها در خصوص رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی به دلیل پیامدهای جنگ علیه نوار غزه و حملات علیه لبنان بدبینانه است.

در ادامه این گزارش آمده است: این درگیری‌ها خسارات گسترده‌ای به اقتصاد اسرائیل وارد آورده که فراتر از پیش بینی‌های سابق است.

روز گذشته نیز نشریه صهیونیستی گلوبس در گزارشی نوشت که بعد از تلاش‌های سران تل آویو برای قانع کردن آژانس‌های هواپیمایی اروپایی با هدف عدم لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی تا پایان اکتبر جاری، بسیار از این آژانس‌ها هنوز درخواست رژیم صهیونیستی را نپذیرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: شرکت هواپیمایی مجارستانی با نام « Wizz Air» تمام پروازهای خود را تا ۲۳ اکتبر جاری و شرکت لهستانی « LOT» نیز پروازهای خود را تا ابتدای نوامبر لغو کرده‌اند.


هاآرتص: حزب الله موشک‌های کافی برای وارد آوردن خسارت‌های سنگین به اسرائیل را دارد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از برخی منابع اعلام کرد که حزب الله لبنان یگان‌های مبارزاتی و صفوف اول خود در تقابل با رژیم صهیونیستی را ترمیم کرده است.

این روزنامه تاکید کرد که حزب الله موشک‌های کافی برای وارد کردن خسارت‌های گسترده به سرزمین‌های اشغالی را دارد.

در همین رابطه خبرگزاری شهاب فلسطین نیز به نقل از منابع عبری زبان اعلام کرد که گردشگری در شهر حیفا آسیب جدی خوده و حملات موشکی از لبنان به این شهر همچنان ادامه دارد. در شرایط کنونی ترس و وحشت و شکایت ساکنان شهر بندری حیفا از کمبود پناهگاه با وجود افزایش حملات موشکی در این شهر شدت گرفته است.

دیشب نیز دفتر اطلاع رسانی جنگی مقاومت اعلام کرد که نیروهای مقاومت لبنان با موشک قادر ۲ اطراف تل آویو را به شدت هدف قرار دادند. دیشب همچنین در منطقه الجلیل به طور گسترده آژیرها روشن شده و شهرک نشینان به پناهگاه‌ها فرار کردند. مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، شهرهای سرزمین‌های اشغالی در زیر آتش موشک‌ها و پهپادهای حزب الله و دیگر گروه‌های محور مقاومت قرار دارد.

حزب الله لبنان بعد از انتشار ویدئوی شلیک موشک قادر ۱ به سمت تل آویو ویدئوی جدیدی را با عنوان «حیفا را به کریات شمونه و المطله تبدیل می‌کنیم» منتشر کرد.

در این ویدئو، بخشی از توان و آمادگی نیروهای مقاومت لبنان در زمینه‌های موشکی به نمایش درآمده است.

در ابتدای این ویدئو، شهر حیفا و بخش‌های زیادی از آنکه زیر آتش موشک‌های حزب الله قرار گرفته به نمایش در می‌آید و بعد نیز تصاویر شلیک صدها موشک به سمت اراضی اشغالی را می‌بینیم.

بمباران مناطق مسکونی نوار غزه/ محاصره غیرانسانی شمال این باریکه طی ۱۱ روز گذشته

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات پس از نیمه شب و بامداد امروز مناطق مسکونی نوار غزه را زیر آتش گرفتند.

در جریان این حملات و بمباران مناطق مسکونی در خیابان النصر واقع در شهر غزه چندین تن قربانی شدند؛ همچنین بمباران مناطق مسکونی در محله النصر واقع در شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است؛ از سوی دیگر هشدارها نسبت به اوضاع وخیم شمال غزه افزایش پیدا کرده به طوری که این منطقه طی ۱۱ روز گذشته در معرض محاصره از سوی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی به دنبال جدا کردن این بخش از دیگر مناطق نوار غزه و ممانعت از ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه به این منطقه برای نابودی کسانی که در آن باقی می‌مانند، است.

این طرح غیرانسانی رژیم صهیونیستی موسوم به طرح ژنرال‌ها با هدف از بین بردن نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه ارائه شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/309473

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب