استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با نجوا خبر:

«ناترازی انرژی» یک چالش بزرگ است/ حتی قطعی برق را مدیریت نمی‌کنیم

«ناترازی انرژی» یک چالش بزرگ است/ حتی قطعی برق را مدیریت نمی‌کنیم
استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: ادعا می‌کنیم که در کشور مدیریت مصرف برق داریم اما در واقع حتا مدیریت اعلام زمان دقیق قطعی برق نیز نداریم.

سید هاشم اورعی استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با نجوا خبر با بیان اینکه در بحرانی بودن وضعیت شرایط برق در کشور اختلاف نظر وجود ندارد گفت: طبق پیش‌بینی‌ها ناترازی به یک سوم ظرفیت تولید می‌رسد و شرایط ایده‌آل نیست،
او افزود: در رتبه بندی مصرف برق دوازدهمین کشور جهان را دارا هستیم اما در رتبه بندی اقتصادی در هیچ زمانی دوازدهم نبوده‌ایم و مادامی که برق را با متوسط قیمت نیم سنت کیلووات ساعت بفروش برسانیم قطعا با ادامه این روند باعث ورشکستگی صنعت برق خواهیم شد.

کارشناس صنعت برق و انرژی بیان کرد: صنعت برق در کشور از ریشه دولتی است و از ۳۵۰ میلیارد کیلووات ساعت که در سال برق مصرف می‌شود یک کیلووات ساعت وجود ندارد که از ابتدا الی انتهای آن خصوصی باشد.
اروعی ادامه داد: وزارت نیرو ماشین امضاست و خلاقیتی وجود ندارد وزارت نیرو فعالیت خود را به تعویض کولر و وزارت نفت نیز به تعویض بخاری تنزل داده و در دنیا سابقه ندارد که وزارتخانه‌های نیرو و نفت این فعالیت‌ها را انجام دهند.
او تاکید کرد: در شرایط ناترازی انرژی که رو به گسترش است چگونه در برنامه هفتم بیان می‌شود که ۸.۵ درصد رشد اقتصادی سالیانه در بخش صنعت داشته باشیم.
کارشناس صنعت برق و انرژی با اشاره به اینکه استفاده بهینه از منابع خوب، مدیریت مصرف نیست بلکه نامدیریت است، ادامه داد: اعلام می‌شود شهرک صنعتی یکشنبه صبح قطعی برق رخ می‌دهد اما دوشنبه عصر برق قطع می‌شود و طبق برنامه نمی‌توانیم خاموشی را مدیریت کنیم.
اروعی در ادامه گفت: مسئولین شرکت توانیر و وزارت نیرو در بخش برق ممکن است عاملین و آمرین این شرایط بحرانی نباشند اما قطعا ابزار جرم هستند.
او در پایان گفت: عدم مدیریت صحیح مسئولان باعث بروز این مشکلات شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/309535

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.