یک کارشناس در گفتگو با نجواخبر:

جای خالی نهاد مردمی در خدمات پس از فروش خودرو/ مردم مجبور به خرید هستند

جای خالی نهاد مردمی در خدمات پس از فروش خودرو/ مردم مجبور به خرید هستند
نادر وهاب آقایی گفت: نیاز داریم تا همانطور که در تمام دنیا این اتفاق افتاده است، نهادهای مردمی هم ایجاد شوند و از نگاه مردم خدمات پس از فروش را ارزیابی کنند.

کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو با بیان اینکه بازرسی، اتحادیه و مرجع صنفی خدمات پس از فروش در ایران اتحادیه ندارد، به خبرنگار نجوا خبر گفت: دو مرجع در این قضیه ورود پیدا کرده‌اند.
نادر وهاب آقایی ادامه داد: انجمن صنفی و خدمات پس از فروش صنعت خودرو و انجمن ملی خدمات پس از فروش که زیر نظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و هر دو صنفی هستند، مسئول رسیدگی به امور مربوط به این رسته شغلی هستند.
وی افزود: اما لازم به ذکر است که هنگامی که یک نهاد صنفی در این کار ورود پیدا کند به معنای این است که منافع اصناف تأمین می‌شود. و منافع مردم شاید آنطور که باید مورد توجه قرار نگیرد.
جای خالی نهاد مردمی در خدمات پس از فروش خودرو
کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو گفت: نیاز داریم تا همانطور که در تمام دنیا این اتفاق افتاده است، نهادهای مردمی هم ایجاد شوند و از نگاه مردم خدمات پس از فروش را ارزیابی کنند.
وهاب آقایی ادامه داد: در حال حاضر چنین نهادی در کشور ما وجود ندارد و جای خالی چنین سازمانی به خوبی حس می‌شود.
وی تاکید کرد: شرکت بازرسی سازمان استاندارد در حال حاضر وظیفه تحقیق در مورد صحت انجام خدمات پس از فروش توسط شرکت‌ها را دارد که این کار را انجام می‌دهد.
وهاب آقایی ادامه داد: اما این سازمان بر اساس الزام دولت تنها فرایند کیفیت تولید و تحویل محصول را به مشتریان مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در حوزه خدمات پس از فروش آنطور که باید و شاید نمی‌تواند اعمال نظر کرده و تصمیمات مقتضی را بگیرد.
خدمات پس از فروش به صورت مارکتینگ
کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو با اشاره به اینکه خدمات پس از فروش باید به صورت مارکتینگ و نوعی بازاریابی برای شرکت‌های خودروسازی در کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: از اینرو خدمات پس از فروشی که هزینه دار است، مانند کارت طلایی و… نیز در راستای همان مارکتینگ بودن این موضوع است و دارای اشکال نیست.
وهاب آقایی گفت: در نتیجه این مارکتینگ مشتری می‌تواند تصمیم بگیرد که از چه شرکتی استفاده کند. گرچه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها مشتریان را به اجبار وادار به خرید از خود می‌کنند زیرا انتخاب دیگری وجود ندارد در نتیجه نارضایتی برای مشتریان نیز به وجود آمده است.
کارشناس خدمات پس از فروش صنعت خودرو بیان کرد: حدود ۱۰ سال است که به دولت تذکر می‌دهیم که راه را اشتباه رفته و خدمات پس از فروش در کشور به خوبی ارائه نمی‌شود اما فایده نداشته است.
گفت‌وگو: مرجان شرف

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/331496

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.