توقیف بیش از 100 کیلومتر تور غیرمجاز در کیش

توقیف بیش از 100 کیلومتر تور غیرمجاز در کیش
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از توقیف 6 فروند لنج صیادی و کشف بیش از 100 کیلومتر تور غیر مجاز خبر داد.

به گزارش نجواخبر، سرهنگ "علی اصغر جمالی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای حفاظت از منابع زیست محیطی و مقابله با صید غیر مجاز دریابانان این فرماندهی 6 فروند شناور که در حال تردد در آب های استحفاظی جزیره کیش با ادوات صیادی ممنوعه بودند را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، افزود: در بازرسی از این 6 فروند شناور بیش از 100 کیلومتر تور غیر مجاز کشف و ضبط شد که در این راستا 75 صیاد متخلف دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برای صیادان متخلف پرونده تشکیل و برای ادامه سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام شدند.

رئیس پلیس کیش با بیان اینکه وظیفه ذاتی دریابانی حراست از آب های سرزمینی و انضباط بخشی به شناورهای موجود در حوزه استحفاظی مربوطه است، تصریح کرد: گشت های دریابانی ویژه کیش در صورت برخورد با هر گونه تخلف در این حوزه با متخلفان برخورد کرده و موارد را به اداره شیلات اعلام می‌کند.

سرهنگ جمالی حضور محسوس، نامحسوس مستمرگشت های دریادلان فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و حمایت مردم بویژه بومیان جزیره را نقطه قوت این موفقیت‌ها عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تورهای منوفلامنت به صورت تورهای تک رشته و از جنس پلاستیک بوده و به راحتی در آب توسط آبزیان دیده نمی‌شود که این موضوع موجب خسارات جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان و محیط زیست می‌شود.

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور شناورهای صیادی بنادر اطراف در آب های سرزمینی جزیره کیش و استفاده از تورها و روش های غیرمجاز صید دریابانی کیش به درخواست صیادان و اداره محیط زیست جزیره کیش با اینگونه شناورها برخورد کرده و پس از توقیف و طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده آنها را به مراجع قضائی تحویل می‌دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36806

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.