بارسلونا – رئال‌مادرید؛ پنجمین و هیجان‌انگیزترین راند ال‌کلاسیکو

بارسلونا – رئال‌مادرید؛ پنجمین و هیجان‌انگیزترین راند ال‌کلاسیکو
بارسلونا و رئال‌مادرید در آخرین ال‌کلاسیکوی این فصل به مصاف هم خواهند رفت؛ در حالی که بارسا در پی افتخار و بردهای بیشتر است و رئال‌مادرید می‌خواهد با انتقام‌گیری در نوکمپ ناکامی‌های قبلی را جبران کند.

به گزارش نجواخبر، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه نوکمپ میزبان آخرین ال‌کلاسیکوی فصل خواهد بود. بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری به مصاف هم خواهند رفت که کاتالان‌ها بازی رفت را در پایتخت با یک گل به سود خودشان خاتمه دادند.

بارسلونا؛ دبل ال‌کلاسیکو و دبل جام

تصور این که بارسلونا تبدیل به تیم اول اسپانیا شود، دشوار بود. وقتی که رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید از سرمربیان باتجربه‌ای مثل کارلتو و ال‌چولو بهره می‌بردند، ژاوی توانست به تدریج تیم دلخواهش را بسازد و آبی‌اناری‌ها تبدیل به یک تیم همیشه برنده شوند. بارسلونا حالا در لالیگا خیلی بعید است که قهرمانی را از دست بدهد و شانس بزرگی برای قهرمانی در کوپادل‌ری خواهد داشت. شاید حذف از رقابت‌های اروپایی برای بارسا بد نشد که بیشتر روی مسابقات داخلی متمرکز باشد. اگرچه هنوز نسبت به نمایش‌های بارسلونا به‌خصوص در ال‌کلاسیکو انتقاد می‌شود و تیم ژاوی را به‌خاطر دفاعی بازی کردن سرزنش می‌کنند، اما چیزی که در نهایت می‌ماند نتیجه است. بارسا در مادرید با سیاست بازی کرد و بهترین نتیجه را هم گرفت. حالا دبل در ال‌کلاسیکو و دبل در اسپانیا در فاصله کمی نسبت به ژاوی و شاگردانش قرار دارد.

رئال‌مادرید؛ به خودت بیا!

این آخرین فرصت رئال‌مادرید است تا فصل به‌خصوص در مسابقات داخلی از اینی که هست برای‌شان بدتر نشود. رئالی‌ها وارد بحرانی در ابعاد کوچک شده‌اند. قهرمانی لالیگا تا حد زیادی است دست رفته و در کوپادل‌ری هم با توجه به باخت بازی رفت در خانه شانس کمتری نسبت به بارسلونا برای صعود به فینال خواهند داشت. فقط در تورنمنت محبوب‌شان لیگ قهرمانان اروپا عملکردشان راضی‌کننده بوده است. همین فعل و انفعالات باعث شده احتمال جدایی کارلو آنچلوتی بررسی شود و شاید فصل بعد دیگر این مرد باتجربه و باهوش ایتالیایی را روی نیمکت داغ سانتیاگو برنابئو نبینیم. در هر صورت رئال‌مادرید اگر می‌خواهد فینالیست شود باید عملکردی متفاوت از ۲ بازی گذشته داشته باشد و اسیر تاکتیک‌های غافلگیرکننده ژاوی نشود.

آخرین جدال
نوزدهم مارس ۲۰۲۳ در ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا، بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ با نتیجه ۲-۱ از سد رئال‌مادرید گذشت. روبرتو و کسیه برای بارسا و آرائوخو (گل‌به‌خودی) برای رئال گل زدند.

آمار بازی
۲۸۷) در ۲۸۷ ال‌کلاسیکوی رسمی و دوستانه، بارسلونا ۱۲۰ بازی را برده و رئال‌مادرید در ۱۰۵ بازی برنده شده است. در ۶۲ بازی هم این دو تیم به تساوی رسیده‌اند.
۲۵۳) در ۲۵۳ ال‌کلاسیکوی رسمی، بارسلونا یک برد کمتر از رئال‌مادرید داشته. بارسا ۱۰۰ بازی را برده و رئال در ۱۰۱ بازی برنده شده است. ۵۲ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته.
۳۶) در ۳۶ جدال بارسلونا و رئال‌مادرید در جام‌حذفی اسپانیا، بارسلونا ۱۶ برد و رئال‌مادرید ۱۲ برد کسب کرده‌اند. ۸ ال‌کلاسیکو هم با تساوی به پایان رسیده است.
۱۲۱) اولین ال‌کلاسیکو ۱۲۱ سال قبل در ماه مِی سال ۱۹۰۲ برگزار شد که در آن دیدار بارسلونا با نتیجه ۳-۱ به برتری رسید.
۲) بارسلونا در حالی ۲ ال‌کلاسیکوی آخر جام‌حذفی را برده که پیش از آن در ۵ بازی متوالی پیروز نشده بود.
۳۱) بارسلونا با ۳۱ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام‌حذفی اسپانیا به شمار می‌رود، در حالی که رئال‌مادرید با ۱۹ جام سومین تیم است و از بیلبائو هم پایین‌تر قرار گرفته.
۶) ال‌کلاسیکو ۶ مرتبه در فینال جام‌حذفی اسپانیا برگزار شده که ۴ مرتبه رئال جام گرفته و ۲ مرتبه بارسلونا در پایان این بازی حیثیتی جام را بالای سر برده است.
۱۰) ۱۰ ال‌کلاسیکوی اخیر در تمامی رقابت‌ها مساوی نشده است. از دسامبر ۲۰۱۹ به بعد، در این ۱۰ دیدار ۶ مرتبه رئال‌مادرید و ۴ مرتبه بارسلونا پیروز شده‌اند.
۲۶) رکورد گلزنی لیونل مسی در ال‌کلاسیکو دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. لئو با ۲۶ گل بهترین گلزن تاریخ این مسابقه بزرگ است. کریم بنزما هم با ۱۳ گل زده برترین گلزنی بین بازیکنان فعلی دو تیم به شمار می‌رود.
۸) سانتیاگو برنابئو اسطوره رئال‌مادرید برترین گلزن ال‌کلاسیکوهای کوپادل‌ری بوده است. برنابئو ۸ گل در این مسابقه به ثمر رسانده، در حالی که حتی یکی از گل‌های لیونل مسی هم در ال‌کلاسیکوهای جام‌حذفی ثبت نشده است.

مصدومان و محرومان
پدری، عثمان دمبه، فرنکی دی‌یونک و آندریاس کریستنسن مصدومان بارسلونا برای این بازی حساس هستند. رئال‌مادرید هم فرلان مندی را در اختیار نخواهد داشت، اما شاید آنتونیو رودیگر با بهبود مصدومیتش در دسترس باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، کونده، آرائوخو، آلونسو، بالده، کسیه، بوسکتس، گاوی، تورس، فاتی و لواندوفسکی
رئال‌مادرید: کورتوا، واسکس، میلیتائو، آلابا، ناچو، کروس، شوامنی، مودریچ، والورده، وینیسوس و بنزما

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36879

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب