با رای مخاطبان: مهدی طارمی ورزشکار سال ایران شد

با رای مخاطبان: مهدی طارمی ورزشکار سال ایران شد
مخاطبان خبرورزشی در آخرین بخش از این رویداد، عنوان چهره سال ورزشی ایران در سال ۱۴۰۱ را انتخاب کردند.

به گزارش نجواخبر، خبر وررشی با پایان سال ۱۴۰۱ به برگزاری یک نظرسنجی بزرگ در تمام رشته‌های ورزشی پرداخت که اکنون با توجه به اتمام کار و ثبت رأی مردم، عنوان چهره سال از میان آن‌ها نیز انتخاب شد.

اولین دوره این نظرسنجی مربوط به بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران بود. در این بین علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی در نظرسنجی حضور داشتند که در انتها از ۹۳۶۷۵ نفری که شرکت کردند، ۵۷/۸ درصد به علیرضا بیرانوند رأی دادند.

دومین دوره نظرسنجی را مدافعان میانی فوتبال ایران به خود اختصاص دادند. چهره‌های حاضر در این بخش ترکیبی از بهترین مدافعان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی و بازیکنان حاضر در لیگ ایران بودند که در آن ۵۱۶۱۳ نفر شرکت کردند و ۲۹.۳ درصد به رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال رأی دادند و او را بهترین مدافع حال حاضر فوتبال ایران دانستند. در دومین بخش از این نظرسنجی ( به دلیل تعداد بازیکنان با کیفیت در این پست) مدافعان کناری به رقابت پرداختند که در آن بیش از ۵۰هزار نفر شرکت کردند، و در نهایت این وحید امیری بود که با کسب ۳۸ درصد آرا به عنوان بهترین مدافع کناری سال فوتبال ایران انتخاب شد.

سومین دوره نظرسنجی مربوط به بازیکنان خط میانی بود. در این نظرسنجی با توجه به عملکرد هافبک‌های تدافعی و وینگرهایی که بهترین عملکرد را در سال داشتند یک نظر سنجی برگزار شد که با وجود چهره‌های نام آشنا، پس از دریافت بیش از ۴۰ هزار رأی این محمد عمری، ستاره جوان باشگاه پرسپولیس بود که توانست با کسب چیزی حدود ۳۰ درصد آرا عنوان بهترین بازیکن خط میانی فوتبال ایران را به دست آورد.

در چهارمین نظرسنجی خبرورزشی نوبت به مهاجمان فوتبال ایران رسید. در این بخش مهدی طارمی با عملکرد درخشانی که در سال گذشته، در لیگ پرتغال و باشگاه پورتو از خود به جا گذاشته بود کار بسیار آسانی را مقابل رقبا داشت و در انتها نیز همانطور که پیش بینی می‌شد پس از گذشت حدود ۳۰ ساعت و ثبت ۷۰هزار رأی، این مهاجم بوشهری بود که با کسب بیش از ۵۰ درصد آرا با اختلاف و قاطعانه، عنوان بهترین مهاجم فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ را به دست آورد.

‌پنجمین دوره برگزاری نظرسنجی خبرورزشی به سرمربیان برتر لیگ ایران پرداخت. در این بخش رقابت تنگاتنگی میان یحیی گل محمدی و ریکاردو ساپینتو شکل گرفت اما در نهایت پس از ثبت ۸۶ هزار رأی این سرمربی پرسپولیس بود که بیش از ۳۹ درصد آرا را به خود اختصاص داد و اول شد.

زنان ورزش ایران نیز در این رقابت حضور داشتند و ششمین دوره نظرسنجی خبرورزشی به آن‌ها اختصاص داشت. این بخش با حضور ۷ ورزشکار زن در رشته‌های مختلف برگزار شد که هر یک از آنان موفقیت‌های قابل توجهی را در سال گذشته کسب نموده بودند. اما در نهایت این محبوبیت بالای فرشته کریمی بود که باعث شد پس از ثبت بیش از ۴۰ هزار رأی از دیگر ورزشکاران سبقت بگیرد و عنوان بهترین ورزشکار زن ایرانی در سال ۱۴۰۱ را برای خود به دست بیاورد.

هفتمین دوره نظرسنجی خبرورزشی به ورزش‌های غیر فوتبالی تعلق داشت‌. جایی که با وجود ورزشکاران مشهور و نام آشنا این رحمان عموزاد بود که با عملکرد درخشان خود توانست از تمام رقبا پیشی بگیرد. ستاره جوان و نو ظهور کشتی ایران در سال ۱۴۰۱ و تنها با وجود ۲۰ سال، توانست قهرمانی آسیا و پس از آن عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد. این سال پر مدال عموزاد به پیروزی او در نظرسنجی خبرورزشی منتهی شد.

و اما فینال نظرسنجی‌های خبرورزشی عنوان جذابی داشت که از دل آن چهره ورزشی سال ۱۴۰۱ بیرون آمد. این بخش رقابتی میان تمام برندگان نظرسنجی‌های گذشته بود که در انتها و پس از ثبت ۸۰ هزار رأی، مهدی طارمی، ستاره این روزهای فوتبال ایران که با گلزنی‌ها و عملکرد بی‌نظیر خود در پورتو طرفداران زیادی پیدا کرده است توانست با کسب چیزی نزدیک به ۳۰ درصد آرا، عنوان چهره ورزشی سال ۱۴۰۱ ایران را به دست آورد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36920

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.