بازی لیورپول – آرسنال؛ توپچی‌ها در پی فتح قلعه بعدی

بازی لیورپول – آرسنال؛ توپچی‌ها در پی فتح قلعه بعدی
آرسنال در حالی در ورزشگاه آنفیلد به مصاف لیورپول خواهد رفت که این نبرد یکی از 2 نبرد حساس باقی‌مانده توپچی‌ها تا پایان لیگ برتر انگلیس خواهد بود.

به گزارش نجواخبر، حساس‌ترین دیدار هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه آنفیلد برگزار خواهد شد، جایی که امشب از ساعت ۱۹ لیورپول بحران‌زده در آن به مصاف آرسنال صدرنشین خواهد رفت.

لیورپول؛ دلخوشی آخر

بعد از ۵ هفته شکست نخوردن حالا نوبت ۳ بازی پیروز نشدن رسیده است. لیورپول این فصل در مجموع ضعیف عمل کرده و شانس کمی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد دارد. شاید نبرد با آرسنال در آنفیلد آخرین تیر ترکش لیورپول برای رسیدن به جایگاه مناسب‌تر باشد و البته دلخوشی هواداران برای این که در صورت قهرمان شدن آرسنال مدعی پیروز شدن مقابل قهرمان شوند! لیورپول برای فصل بعد کار زیاد دارد و یورگن کلوپ گفته که از همین حالا برنامه‌های فصل را پیاده کرده‌اند. باید دید این سرعت برای جبران اشتباهات چقدر برای کلوپ و شاگردانش کارساز خواهد بود.

آرسنال؛ پرش به سوی سکوی قهرمانی

بعد از ۷ برد متوالی و ادامه صدرنشینی، توپچی‌های لندن در پی شکستن طلسم پیروز نشدن در آنفیلد و کسب هشتمین برد متوالی در فصل جاری هستند. به نظر می‌آید تیم میکل آرتتا تبدیل به تیم برنده‌ای شده که حتی سیتی هم به گرد پای‌شان نخواهد رسید. در واقع با ۸ امتیاز اختلاف (با یک بازی بیشتر) فقط یک فینال با منچسترسیتی می‌ماند و نبرد با لیورپول که البته حریف در شرایط خوبی قرار ندارد. با این حال همیشه دیدار با لیورپول برای توپچی‌های لندن حیثیتی بوده و بی‌شک برای پیروزی راهی بندر شده‌اند. آیا آرتتا به حسرت هواداران آرسنال خاتمه خواهد داد؟

آخرین بازی
اکتبر ۲۰۲۲ آرسنال در ورزشگاه امارات موفق شد لیورپول را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. مارتینلی و ساکا (۲ مرتبه) برای آرسنال و نونیس و فیرمینو برای لیورپول در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۱) در ۶۱ نبرد لیگ برتری بین لیورپول و آرسنال، قرمزهای مرسی‌ساید ۲۵ برد و توپچی‌های لندن ۱۷ برد کسب کرده‌اند. ۱۹ بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده است.
۴) در دیدار رفت فصل جاری آرسنال در حالی موفق به شکست لیورپول شد که در لیگ برتر ۴ بازی متوالی را به این حریف باخته بود.
۶) آرسنال در ۶ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها مقابل لیورپول گل نزد، تا این که در دیدار رفت این فصل ۳ گل وارد دروازه قرمزهای مرسی‌ساید کرد.
۱۳) از آخرین مرتبه‌ای که آرسنال در یک فصل لیورپول را دبل کرد ۱۳ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ توپچی‌ها در بازی رفت ۲-۱ و در بازی برگشت ۱-۰ حریف‌شان را شکست دادند.
۱) لیورپول برخلاف خارج از خانه، در آنفیلد عملکرد نسبتاً خوبی داشته. قرمزهای مرسی‌ساید در ۱۳ بازی فقط یک شکست مقابل لیدز داشته‌اند و ۹ بازی را برده‌اند.
۷) آرسنال در بهترین شرایط قرار دارد و موفق شده ۷ برد متوالی کسب کند. اتفاقی که در همین فصل هم برای صدرنشین رخ نداده بود.
۱۰) آخرین برد آرسنال در آنفیلد به ۱۰ سال و چند ماه قبل برمی‌گردد که در سپتامبر ۲۰۱۲ با ۲ گل از سد لیورپول گذشتند.
۱۰) بوکایو ساکا که این روزها یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر است ۱۰ پاس‌گل ارسال کرده و بعد از کوین دی‌بروینه دومین گلساز برتر فصل به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
کالوین رمزی، استفان بایچتیچ و نبی کیتا مصدومانی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. لوئیس دیاس و تیاگو آلکانتارا هم هنوز آماده همراهی کردن لیورپول نیستند. شاید ویرجیل فان‌دایک هم به‌دلیل بیماری از ترکیب کلوپ کنار برود. تاکهیرو تومیاسو، ادی انکتیا، محمد الننی و ویلیام سالیبا هم نمی‌توانند به‌دلیل مصدومیت لیورپول را همراهی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، میلنر، فابینیو، هندرسون، صلاح، ژوتا و خاکپو
آرسنال: رمزدیل، وایت، هولدینگ، گابریل، زینچنکو، پارتی، ژاکا، اودگارد، ساکا، تروسار و ژسوس

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36951

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.