منچسترسیتی – بایرن‌مونیخ؛ تاکتیکی‌ترین مبارزه

منچسترسیتی – بایرن‌مونیخ؛ تاکتیکی‌ترین مبارزه
منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ در حالی در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت که روی نیمکت هردو تیم سرمربیان صاحب سبک فوتبال می‌نشینند.

به گزارش نجواخبر، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ یکی از تماشایی‌ترین نبردهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد. در دیدار رفت این مرحله، منچسترسیتی میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود.

منچسترسیتی؛ این طلسم لعنتی!

سال‌هاست که وقتی منچسترسیتی به این مراحل می‌رسد از آرزوی دیرینه مدیران و مالک این باشگاه برای قهرمانی می‌نویسیم و حالا هم همان داستان تکراری را مرور خواهیم کرد. علاوه بر حسرت سیتی، این جام حسرت پپ گواردیولا هم شده چرا که ۲ قهرمانی‌اش به دوران حضور در بارسلونا برمی‌گردد. حالا باید برای این که به هدفش نزدیک‌تر شود، تیم سابقش و سرمربی‌ای که یک جام را از او گرفت، کنار زده شود. سیتی شاید این فصل بدون جام به کارش خاتمه دهد و شاید هم تریپل کند! در لیگ برتر هنوز شانس قهرمانی دارند و در لیگ قهرمانان اروپا هم اگر بایرن را حذف کنند، یکی از قدرت‌ها و شانس‌های نخست خواهند بود. علاوه بر این در نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم هستند. هفته‌های حساسی پیش روی پپ و شاگردانش است.

بایرن‌مونیخ؛ تی‌تی برای جام آمد؟

یکی از عجایب فوتبال اروپا چند هفته پیش رخ داد، وقتی که سرمربی بایرن‌مونیخ اخراج شد. شاید عملکردش در بوندس‌لیگا قابل دفاع نبود، ولی بی‌شک در لیگ قهرمانان اروپا کاری بی‌نظیر انجام داده بود. تیم یولیان ناگلزمن ثبات داشت، کم گل می‌خورد و راحت گل می‌زد. با این حال، حالا توماس توخل آمده که تجربه بیشتری هم دارد. او ۲ فصل پیش چلسی را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد و ۳ فصل پیش هم پاری‌سن‌ژرمن را تا فینال رساند که تیم فعلی‌اش اجازه نداد قهرمان شوند. در ۳ فصل اخیر ۲ مرتبه تجربه فینال را داشته و می‌تواند دوباره کابوس گواردیولا شود. نبردهای منچستر و مونیخ نبرهایی تاکتیکی و به نوعی شطرنج‌گونه خواهند بود. توخل به‌عنوان یک سرمربی صاحب سبک می‌تواند بایرن را در هردو جبهه بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا به موفقیت برساند.

آخرین بازی
نوامبر ۲۰۱۴ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴، منچسترسیتی موفق شد بایرن‌مونیخ را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. آگوئرو در آن بازی برای سیتی هت‌تریک کرد و برای بایرن هم آلونسو و لواندوفسکی گل زدند.

آمار بازی
۶) در ۶ نبرد قبلی منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ، هر تیم ۳ بازی را با برد پشت سر گذاشته است. همگی این دیدارها در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شدند.
۲) منچسترسیتی بعد از ۴ دوره متوالی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی بیشتر بالا نرفت، دو دوره اخیر در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است.
۶) بایرن‌مونیخ با ۶ قهرمانی سومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا است. باواریایی‌ها بعد از قهرمانی سال ۲۰۲۰ در ۲ دوره گذشته مرحله یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
۳۳) منچسترسیتی ۳۳ مرتبه مقابل تیم‌های آلمانی بازی کرده که حاصل کارش ۲۰ برد، ۵ تساوی و ۸ شکست بوده است.
۶۱) بایرن‌مونیخ در ۶۱ نبرد با تیم‌های انگلیسی ۲۶ برد، ۱۸ تساوی و ۱۷ شکست داشته است.
۴) منچسترسیتی در تمامی ۴ بازی‌های خانگی‌اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است. سیتی شکستی در لیگ قهرمانان نداشته.
۸) بایرن‌مونیخ رکورد جذاب‌تری نسبت به سیتی دارد. این تیم با یولیان ناگلزمن سرمربی برکنارشده‌اش موفق شد هر ۸ بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا تا پیش از مرحله یک‌چهارم نهایی را ببرد.
۱) عملکرد دفاعی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا شگفت‌انگیز بوده است. این تیم فقط ۲ گل دریافت کرده و در دیدار مقابل پاری‌سن‌ژرمن پرستاره هم گل نخورد.
۲) توماس توخل کابوس پپ گواردیولا است، چرا که ۳ فصل پیش در یک‌قدمی کسب جام همراه چلسی مقابل منچسترسیتی پیروز شد و دست سرمربی اسپانیایی را از جام کوتاه کرد.
۱۰) در ۱۰ نبرد بین پپ گواردیولا و توماس توخل، سرمربی سیتی ۶ برد و سرمربی بایرن ۳ برد کسب کرده‌اند. یک بازی بین این دو سرمربی مطرح و صاحب سبک هم مساوی شده است.
۱۰) ارلینگ هالند با ۱۰ گل زده برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپاست. ستاره نروژی به طور میانگین تقریباً هر ۴۰ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.
۵) ژوائو کانسلو که از منچسترسیتی به صورت قرضی به بایرن‌مونیخ پیوسته با ۵ پاس‌گل برترین گلساز لیگ قهرمانان اروپاست.

مصدومان و محرومان
مصدومیت طولانی‌مدت فیل فودن باعث شده این بازیکن به بازی حساس با بایرن هم نرسد. پر کردن جای خالی این بازیکن تنها دغدغه سرمربی منچسترسیتی در بازی بزرگ خواهد بود. اریک ماکسیم چوپوموتینگ مهاجم کامرونی بایرن‌مونیخ هم به‌دلیل مصدومیت بازی با سیتی را از دست داده است.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، آکانجی، دیاس، آکه، استونز، رودری، سیلوا، دی‌بروینه، گوندوغان، گریلیش و هالند
بایرن‌مونیخ: سومر، پاوار، دی‌لیخت، اوپامکانو، دیویس، گورتسکا، کیمیش، سانه، موسیالا، کومن و مولر

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37008

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب