مراکز اهدای خون در شب‌های قدر فعال هستند

مراکز اهدای خون در شب‌های قدر فعال هستند
سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است، گفت: استقبال برای اهدای خون در شب های قدر افزایش می یابد و تمامی مراکز اهدای خون استانی در شب‌های قدر فعال هستند و پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

به گزارش نجوا خبر، بشیر حاجی بیگی افزود: برخی از هموطنان در مناسب های خاصی مانند شب های قدر نذرخون دارند و خون خود را برای نجات جان بیماران نیازمند به خون اهدا می‌کنند، اما از آنجایی که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است، هموطنان نوعدوست توجه داشته باشند که اهدای خون را فقط به شب های قدر مختص نکنند و در تمام طول سال و هرزمان دیگر می‌توانند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم از زمان تأسیس سازمان انتقال خون تا کنون بیش از ۶۲میلیون واحد خون توسط ایرانیان نوعدوست اهدا شده است و بیشترین میزان اهدای خون در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) مربوط به ایران است.

سخنگوی سازمان انتقال خون درمورد مراجعه اهدا کنندگان برای اهدای خون نیز گفت: هموطنانی که قصد اهدای خون را دارند با مراجعه به سایت انتقال خون به نشانی https://www.ibto.ir می‌توانند به نشانی مراکز و زمان و مکان مورد نظرخود برای اهدای خون دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۱۴ مرکز فعال انتقال خون داریم، تاکید کرد: فعالیت در مراکز انتقال خون شبانه روزیی است و کار دریافت و توزیع خون را برعهده دارند.

حاجی بیگی در مورد زمان اهدای خون در شب های قدر نیز تصریح کرد: در مراکزی که در سایت انتقال خون نیز اعلام شده است تا پایان برگزاری مراسم شب قدر این مراکز فعال هستند و آماده پذیرای اهدای کنندگان خون هستند و همچنین همه مراکز اهدای خون در تهران در شب های قدر فعالیت می‌کنند.

تمامی مراکز اهدای خون استانی در شب‌های قدر فعال هستند

همه گروه های خونی می‌توانند خون اهدا کنند

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر به چه گروه های خونی نیاز است که خون اهدا کنند، گفت: به توجه به فراوانی گروه های خونی در ایران و همچنین اینکه حدود ۹۰درصد ایرانیان دارای گروه خونی مثبت و ۱۰درصد دارای گروه خونی منفی هستند، همه گروه های خونی می‌توانند خون اهدا کنند.

بیشترین اهدای خون در استان های تهران، فارس و خراسان رضوی انجام می‌شود

سخنگوی سازمان انتقال خون یادآوری کرد:در سال گذشته (۱۴۰۱) موفقیت بزرگی را در زمینه اهدای خون کسب کردیم و ۲میلیون ۷۵۸هزار نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال مراجعه کردند که در مجموع ۲میلیون ۲۲۳هزارو ۴۹۲نفر شرایط اهدا را داشتند و موفق به اهدای خون شدند که اهدای خون در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (۱۴۰۰) ۹.۳درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: بیشترین میزان اهدای خون در استان تهران با ۱۷درصد از کل خون های اهدایی در کشور، فارس ۷.۵ و خراسان رضوی با ۷درصد را به خود اختصاص دادند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37025

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب