چرا کارت سوخت پمپ‌ بنزین‌ها جمع آوری می‌شود؟

چرا کارت سوخت پمپ‌ بنزین‌ها جمع آوری می‌شود؟
جمع آوری کارت سوخت جایگاه‌های بنزین، گمانه زنی‌هایی را در خصوص تغییر در نحوه عرضه بنزین و حتی افزایش قیمت بنزین به همراه داشته است.

به گزارش نجواخبر، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف کارت سوخت جایگاه‌ها منتشر شده‌است. موضوعی که این گمانه‌زنی را تقویت کرد که احتمالا در روزهای آینده شاهد تغییر در نحوه عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت و یا تغییر در قیمت بنزین باشیم.

حتی رئیس صنف جایگاهداران کشور گفته بود که جمع آوری کارت های آزاد بنزین از جایگاه های سراسر کشور سرعت گرفته است.

اسدالله قلی زاده تاکیده کرد که این موضوع بر اساس قانون در حال انجام است. اینکه مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند خوب است. ولی مخالف روش های اجباری و جمع آوری کارت‌ها به صورت سریع هستیم. چرا که موجب ایجاد مشکلات زیاد برای مردم و جایگاهداران می‌شود.
افزایش قیمت بنزین در کار نیست

این موضوع گمانه زنی در خصوص افزایش قیمت‌بنزین را تشدید کرد. با این وجود دو عضو کمیسیون انرژی مجلس طی روزهای گذشته افزایش قیمت بنزین را رد کردند.

ابتدا رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت بنزین را قویا تکذیب کرد. سنگدوینی گفت که افزایش قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس ممکن نیست. اگر دولت تصمیم بر افزایش قیمت‌بنزین داشت باید در لایحه بودجه مطرح می‌کرد.

پرویز محمدنژاد، یکی دیگر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود که افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده است. با این وجود محمدنژاد دو موضوع دیگری را مطرح کرد. اول اینکه امکان افزایش قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس وجود دارد. به بیان دیگر، در صورت تصویب سران قوا امکان افزایش قیمت بنزین وجود دارد. همچنین هر چند دولت به تنهایی نمی‌تواند قیمت بنزین را تغییر دهد اما تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین وجود دارد. با این وجود محمد نژاد تاکید کرد که هر گونه تغییر در قیمت باید با نظر مجلس صورت گیرد.


چرا کارت‌سوخت پمپ بنزین‌ها جمع آوری می‌شود؟

در این شرایط صادقی، مدیر هوشمند سامانه سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص حذف کارت‌های سوخت جایگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

صادقی بیان کرد که کارت سوخت آزاد جایگاه‌های بنزین حذف نمی‌شود. بلکه قرار است به ازای هر سکوی سوخت، یک کارت سوخت باقی بماند.

به گفته مدیر هوشمند سامانه سوخت، این کار برای جلوگیری از قاچاق بنزین صورت می‌گیرد. همچین در قانون بودجه به الزام استفاده از کارت سوخت شخصی تاکید شده است.

صادقی توصبه کرد که مردم از کارت‌سوخت شخصی خود استفاده کنند و طی روزهای آتی حتما کارت‌سوخت همراه خود داشته باشند تا با مشکل و معطلی برخورد نکنند.

آنگونه که صادقی گفته است حذف کارت سوخت‌های اضافی جایگاه‌های سوخت احتمالا از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37087

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.