واکنش وزیر خارجه عراق به خبرِ عادی سازی روابط با اسرائیل

واکنش وزیر خارجه عراق به خبرِ عادی سازی روابط با اسرائیل
وزیر امورخارجه عراق آنچه درباره عادی سازی روابط بغداد با تل آویو مطرح می‌شود را اظهاراتی رسانه‌ای توصیف کرد.

به گزارش نجواخبر، فواد حسین در مصاحبه با برنامه «نصف دایره» شبکه العهد عراق گفت: شرایط سیاسی و قوانین کشور اجازه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد. اظهاراتی که از عادی سازی با اسرائیل مطرح می‌شود، اظهاراتی رسانه‌ای است.

وزیر خارجه عراق به حاکمیت کشورش در دوران دیکتاتوری صدام حسین اشاره کرد و گفت که حاکمیت عراق از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۳ هیچ مفهومی نداشته وهمه چیز زیر چتر سازمان ملل متحد قرار داشته است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به تلاش دولت عراق برای فعال کردن هیئت‌های دیپلماتیک در آفریقا اشاره کرد و گفت: دولت بغداد به دنبال خلق بازار نفت در قاره سیاه است.

فواد حسین حملات ترکیه به شمال عراق را دخالت نظامی و نه اشغالگری نامید ودر عین حال تصریح کرد که مقابله مسلحانه هرگز نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. وی روابط کشورش با آمریکا را قوی دانست و گفت در تلاش برای تقویت آن هستیم، چرا که منافع عراق اقتضا می‌کند که یک رابطه قوی و درحال رشد با ایالات متحده داشته باشیم.

وزیر خارجه عراق در پایان به چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و ارتباط آن با دولت السودانی اشاره کرد و گفت که این گروه در جبهه دولت قرار دارد و در راستای منافع عراق پیش می‌رود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/67242

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب